Wat moet ik doen met foutmelding 0x80041003 in Windows Vista? Mijn scherm loopt soms vast bij opstarten.

De volledige melding uit het logboek is dit:

-------------------------------
Gebeurtenisfilter met query SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99 kan niet opnieuw worden geactiveerd in naamruimte //./root/CIMV2 vanwege fout 0x80041003. Mogelijk worden er geen gebeurtenissen via dit filter doorgegeven totdat het probleem is verholpen.
-------------------------------

Het gebeurt af en toe met het opstarten van de pc. Alles staat dan bevroren op mijn scherm, muis staat stil, klok ook, dus het is net of je naar een screenshot kijkt. Pc reageert dan nergens meer op en ik moet deze uitzetten met de reset knop.
Met het opnieuw starten start hij meestal ineens door en werkt alles weer, maar soms gaat hij vlak na het starten van Windows ineens weer uit.
Weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik het kan verhelpen?

Ik zie in het logboek ook wel de volgende melding staan, is dat gerelateerd?

-------------------------------
De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
i8042prt
Lbd
-------------------------------

Toegevoegd na 27 seconden:
Ik denk tenminste dat het van die melding is, weet ik niet zeker.

10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien dat je hier iets wijs uit kan worden?
http://support.microsoft.com/kb/950375
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Updaten naar Windows7? Vista was een misbaksel uit de MS keuken... Zelden zulke instabiele software mogen aanschouwen....
Ritsuka
10 jaar geleden
Ben ik uiteindelijk wel van plan, maar wil voorlopig nog even zo door als het kan. Het heeft lange tijd goed gewerkt.

Antwoorden (1)

Wat ik heb kunnen vinden is dat je waarschijnlijk servicepack 1 voor Vista hebt gedownload. Het probleem lijkt vaker voor te komen en is op te lossen door een script uit te voeren dat Microsoft hiervoor heeft geschreven. Dit script staat beschreven in de bron, hier staat ook in het Nederlands hoe hier verder mee om te gaan.
Suc6

Toegevoegd na 1 minuut:
De tekst van het toe te passen script:

Als u dit probleem wilt oplossen, moet u een script uitvoeren dat de berichten met gebeurtenis-id 10 stopt. Ga als volgt te werk om dit script uit te voeren:

Maak een nieuw tekstdocument met de naam Test.vbs in een teksteditor zoals Kladblok.
Plak de volgende code in Test.vbs:

strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" _
& strComputer & "\root\subscription")

Set obj1 = objWMIService.Get("__EventFilter.Name='BVTFilter'")

set obj2set = obj1.Associators_("__FilterToConsumerBinding")

set obj3set = obj1.References_("__FilterToConsumerBinding")

Voor elke obj2 in obj2set
WScript.echo "Het object verwijderen"
WScript.echo obj2.GetObjectText_
obj2.Delete_
next

Voor elke obj3 in obj3set
WScript.echo "Het object verwijderen"
WScript.echo obj3.GetObjectText_
obj3.Delete_
next

WScript.echo "Het object verwijderen"
WScript.echo obj1.GetObjectText_
obj1.Delete_

Nadat u dit script hebt uitgevoerd, worden de berichten met gebeurtenis-id 10 niet meer weergegeven in het toepassingslogboek. U moet echter vorige berichten met gebeurtenis-id 10 handmatig wissen.

Opmerking Zorg ervoor dat u alleen de juiste berichten met gebeurtenis-id 10 verwijdert. Er zijn mogelijk andere specifieke berichten met gebeurtenis-id 10 die u niet wilt verwijderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Dit werkt dus niet, want het haalt alleen die melding in het logboek weg.
Het is toch wat anders, ik gok het moederbord. Pc ligt nu bij mijn broer ter reparatie.