Heb ik de goede grafische kaart voor windows 8.1?

Ik wil mijn Windows 8 computer updaten naar 8.1, maar toen ik dat de vorige keer deed liep hij vast en moest hij naar de computerdokter. Zij zouden er 8.1 op zetten maar dat is niet gebeurt, nu wil ik het zelf weer doen maar ik ben bang dat hetzelfde zal gebeuren.
Ik keek naar de systeemvereisten voor 8.1 en alles was goed maar alleen bij de laatste (welke grafische kaart goed is) weet ik niet of het goed is; je hebt een 'Microsoft DirectX 9 grafisch apparaat met WDDM-stuurprogramma' nodig (letterlijk geciteerd van de website) om door te kunnen.
Nu keek ik bij beeldschermadapters en ik heb een NVIDIA GeForce 210.
Is dit voldoende om door te gaan met de update?
En heb ik goede WiFi nodig om de update te doen? Want de computer staat op mijn kamer op de zolder en de WiFi is niet altijd goed.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

het is zeker voldoende hij kan directx10.1 aan en heeft WDDM. Als er al windows 8 op stond zou hij windows 8.1 ook aan moeten kunnen, heeft namelijk dezelfde systeemvereisten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw kaart is directX 10 dus dat moet kunnen. Als 't bedienen langzaam blijkt te werken, dan gewoon zoveel mogelijke grafische foefjes (da's toch allemaal alleen maar onzin) uitschakelen. Als 8.0 goed draait, is er vanwege de videokaart geen reden om in 8.1 opeens een langzaam systeem te hebben; 8.1 is slechts een kleine uitbreiding/verbetering t.o.v. 8.0.
Natuurlijk kunnen er wel problemen optreden bij 't updaten (dat kan altijd - er zijn miljarden combinaties mogelijk van software en hardware - Windows kan daar nooit altijd overal goed mee omgaan), maar dat zou niet door de videokaart moeten mogen komen.
Als het goed is, wordt er tijdens het installeren ook wel door Windows gekeken naar de snelheid/mogelijkheden van je apparatuur. Als Windows denkt dat je systeem het niet aan kan, geeft het vast een waarschuwing. Gewoon proberen (uiteraard wel vooraf driedubbele backups maken van je belangrijke data/foto's/etc).
Waar ik wel naar zou kijken, is de hoeveelheid intern geheugen. Als dat 1GB is, zou ik dat eerst upgraden naar 4GB ofzo.

Als het updaten via internet gaat i.p.v. een DVD, dan zou ik zeker voor een redelijk stabiele verbinding zorgen - dus PC gewoon even beneden aansluiten met netwerkkabeltje op de modem/router, als de verbinding slecht is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vraag is even wat gebeurd er als je bedoeld dat hij crashed.

In de meeste gevallen zal windows 8.1 geen probleem zijn als je upgrade advisor geen problemen aangeeft
Die wddm is een driver dat door windows update vanzelf wordt binnengehaald.
Je update word eerst binnengehaald dus zodra je upgrade uitvoert
heb je de setup bestanden al binnen.
zorg alleen voor voldoende vrij ruimte etc
wel kan zijn dat je daarna nog de juiste driver voor je video kaar eb wifi binnen moet halen. dus kan je beeld daarom wat te groot is
maar dat lijkt me sterk met windows 8.
Toch is het sowieso handiger om met kabel te updaten als er toch die wireless driver moet worden gedownload. je kan dat ook van tevoren checken en eventueel de driver alvast op usb stick zetten en laat de setup dan daar zoeken
advisor zou dat ook al adviseren ?
Omdat anders misschien de setup vastloopt op het zoeken naar internet verbinding.
dus doe het met kabel dat is altijd beter.
capthavoc