Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn sd kaartjes het weer doen in mijn laptop?

Als ik 1 van mijn sd- kaartjes in de zijkant van mijn laptop stop, en ik ga naar ''Computer'' toe, dan zal de computer aangeven dat de sd-kaart erin zit en hier op kan klikken.

Alleen nu is het geval dat hij hem niet meer laat zien, terwijl de micro sd in mijn telefoon wel zichtbaar is met info erop en het ook prima doet.

Kan ik nu concluderen dat de ingang van mijn laptop mankementen heeft?
Of kan het zo zijn dat ik iets kan installeren dat de 'sd ingang' weer 'aanwakkert'?

Wie het weet graag!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Door je er eerst van te vergewissen of het een hardwarematig of een softwarematig probleem is.

Dit kan je heel eenvoudig doen door op te starten van een livecd bijv. ubuntu en te kijken of de sd-kaart wel zichtbaar is in de verkenner hiervan. Is dat niet zo? Dan is er iets mis met de sd-kaartlezer en zal je je laptop moeten laten herstellen.

Kan de kaart hier wel gelezen worden? Dan moet dat in je standaard OS ook mogelijk zijn!

Dat is waarschijnlijk windows: controleer dan het apparaatbeheer op aanwezigheid van de geheugenkaartlezer en foutmeldingen daaromtrend. Geen? Controleer dan of in de mapopties alle instellingen juist staan en of je via computerbeheer - schijfbeheer wel je sd-kaartlezer kan zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Yes! ik heb het inmiddels opgelost! Ik ben naar apparaatbeheer gegaan, daar de geheugenkaartlezer opgezocht en toen bleek dat daar iets uitgeschakeld stond, kon het simpelweg gewoon weer met 1 klik op de knop weer inschakelen. (Overigens geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren)

Andere antwoorden (1)

Hadik ook gewoon de driver installeren.
Welke merk laptop heb je?
Welk model?
Dan kan ik je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Acer, Model: Aspire M3-581TG
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
download en installer de driver! druk op de volgende link: http://global-download.acer.com/GDFiles/Driver/CardReader/CardReader_Realtek_6.1.7601.28094_W7x64_A.zip?acerid=634686849475062536&Step1=ULTRA-THIN&Step2=ASPIRE&Step3=ASPIRE M3-581TG&OS=ALL&LC=nl&BC=ACER&SC=EMEA_18