Hoe krijg ik IE weer actief?

Ik heb gisteren met succes "sweet page" verwijderd met adwcleaner. Dit las ik op een antwoord van iemand die er ook last van had, zie:

http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/internet/sweet-page.481867

Maar nu kan ik IE niet openen. Hij doet niets als ik erop klik. Hoe kan ik weer opnieuw IE krijgen? Ik heb windows 7.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb geprobeerd IE opnieuw te downloaden, eerst IE 9, maar die werd niet 'geaccepteerd' om het zo maar te zeggen. Toen IE 10, maar toen zei mij pc: die is al geïnstalleerd, tja zo kom ik nog geen steek verder. Ik gebruik meestal chrome, maar soms wil ik ook nog IE gebruiken...

10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Heb je IE al (eerst) verwijderd?
SimonV
10 jaar geleden
Verwijder de snelkoppeling van IE op je taakbar (indien aanwezig).
Rechtermuisklik op elke andere snelkoppeling van je IE, kies Eigenschappen.
Dan zie je (hopelijk) http://sweet-page.com achter Internet Explorer in het Doel staan.
Verwijder deze naam.
Kies OK om dit op te slaan. http://www.anvisoft.com/resources/how-to-remove-sweet-page-and-sweet-page-com-redirect-from-ieffchrome/
misslobe
10 jaar geleden
Hoi Simon, dankje voor je reactie. Ik ben al van sweet-page af. Maar nu is dus het probleem van 'niet IE kunnen openen...'' . Ik ben nu bezig om IE uit te schakelen zoals in het antwoord van 'grasmaaier' en probeer IE opnieuw te installeren.... pfff Hopen dat het lukt!
SimonV
10 jaar geleden
Volgens de link ben je nog niet van sweet-page af en moet je nog wat doen om IE te kunnen starten.
Maar IE verwijderen en opnieuw installeren kan hetzelfde effect hebben.
misslobe
10 jaar geleden
Bedoel je die link in mijn vraag Dat was een andere vragensteller en had het antwoord opgezocht en daarin stond hoe je sweet-page moest verwijderen en dat was me gelukt, maar ja, toen kreeg ik dit gedonder....
SimonV
10 jaar geleden
De link van mijn tweede reactie hierboven.
SimonV
10 jaar geleden
Je hebt inmiddels IE volledig verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en nu kun je IE nog niet starten?
misslobe
10 jaar geleden
Nou, ik kon IE niet verwijderen omdat ik die niet kon vinden bij configuratiescherm onder 'programma's verwijderen'. Dus lukt het me ook niet het opnieuw te installeren omdat mn pc dan zegt: " Is al geinstalleerd". Heb inmiddels iemand gemaild die me gaat helpen morgen , wanje antwoord en reacties!
SimonV
10 jaar geleden
Zou je morgen willen vertellen wat de oplossing van het probleem is? Ben er wel benieuwd naar!
misslobe
10 jaar geleden
Oke, als ik het begrijp tenminste... hij heeft net de opleiding ICT gedaan en doet het heel snel, zal wel ff vragen wat er aan de hand was:-)... wordt vervolgd.

Antwoorden (2)

Ik denk dat je eerst IE er compleet af moet gooien en dan weer opnieuw installeren.
Als je naar het Configuratiescherm gaat is daar een optie op dingen van windows uit te schakelen. Bij mij heet het "turn windows features on or off" (ik heb de engelse versie). Schakel het daar uit en start opnieuw op. Ik denk dat je het daarna weer simpel kunt installeren.
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
IE zal nog steeds zeggen dat hij geïnstalleerd is (wat zo is), ook al heb je IE uitgeschakeld.
Maar hopelijk helpt volledig verwijderen.
misslobe
10 jaar geleden
nee dus :-(
druk op START,CONFIGURATIESCHERM.
druk nu op groene tekst,NETWERK EN INTERNET.
druk nu op groene tekst,INTERNET OPTIES.
druk nu op tabblad, GEAVANCEERD.
onderin zie je nu, OPNIEUW INSTELLEN.
doe dit en eventueel ook GEAVANCEERDE INSTELLING HERSTELLEN.
verder raad ik je aan om eerst MBAM te downloaden en uit te voeren.
elk probleem aanvinken na scan en geselecteerde verwijderen.
prog. is te vinden op https://www.malwarebytes.org

Toegevoegd na 20 uur:
even op google gezocht.dit gevonden.
waarschijnlijk gaat het hier mee lukken.
http://support.microsoft.com/kb/318378/nl
suc6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
misslobe
10 jaar geleden
Hoi Seeker, ik heb net MBAM gedownload die zjn werk heeft gedaan:-). Alleen "(geavanceerd) instelling herstellen" lukt niet, Ik krijg dan o.a. de text:: "waarom is het opnieuw instellen mislukt?" en als ik daarop klik krijg ik weer geen reactie.........hopeloos!
misslobe
10 jaar geleden
Bedankt trouwens voor je antwoord hoor:-)
misslobe
10 jaar geleden
Hallo Seeker, dankje dat je nog even hebt gezocht en ik heb het geprobeerd maar wer zonder resultaat.... telkens wordt er gemeld dat het niet kan omdat het al geinstalleed is... maar ja, dat kan ik dus iet openen.... snik. Ik vraag toch maar even aan iemand die er verstand van of die komt helpen, wat ik liever niet doe maar zo kom ik er ook niet uit. Nogmaals bedankt voor je inspanning en heb je toch nog een idee hoor ik het graag! Fijn avond nog:-)!