Is het mogelijk om alles van je pc af te gooien op het besturingssysteem na?

Hoe kan je alles verwijderen van een pc die draait op windows 7, zonder windows 7 zelf te verwijderen?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik als merk een Compaq computer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je pc functioneert in principe stukken beter als je alles verwijdert incl besturingssysteem en daarna het best.systeem opnieuw installeert

Het beste antwoord

Theorerisch kan dat, maar in de praktijk is het véééél eenvoudiger de schijf leeg te maken en het besturingssysteem opnieuw te installeren.

Wanneer je je pc nieuw gekocht hebt en windows was voorgeïnstalleerd, dan zal er waarschijnlijk een recoverypartitie of -CD aanwezig zijn.
Google eens op "recover image" en het merk en type van je PC. Dan zul je vast de juiste instrukties vinden.

Wanneer windows niet is voorgeinstalleerd door de fabrikant, dan zul je het zelfde truukje uit moeten halen als toen de pc voorheen werd geïnstalleerd.

Een stap-voor-stap verhaal vind je hier: http://www.pcworld.com/article/248995/how_to_install_windows_7_without_the_disc.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+En niks zo lekker als een systeem met vers OS.

Andere antwoorden (2)

wat heb je voor pc? Als je bijvoorbeeld een dell hebt kun je via de recovery partitie alles op je computer terugzetten naar het moment ten tijde van de aankoop van je pc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een compaq.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan ongeveer via iedere niet-kloon-PC, oftewel een PC die niet zelf gemaakt is of gemaakt is door een lokale computerspecialist. Want een fabrikant wil het heel makkelijk voor je maken door te kunnen herstellen naar de fabrieksinstellingen.
Alles eraf gooien lukt je nooit, er blijf van alles achter in het register of je zou het register handmatig bij moeten werken maar dat vereist echt kennis. Beter is PC te formatteren en Windows 7 opnieuw te installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je PC formatteren heeft geen zin, want dan hou je nog steeds dezelfde partitieindeling. Je moet de PC saneren, oftewel alles verwijderen inclusief de partitieindeling.