Ik krijg steeds de mededeling "Configuratie voor Windows voorbereiden". Maar hier loopt de laptop op vast. Hoe kan ik dit oplossen?

Eveneens loopt de laptop/update van Windows op een bepaald moment vast. Bij poging 2 van 3 blijft de update steken. Wat kan hier aan de hand zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Vaak houd dit in dat een eerdere update niet gelukt is en de boel stagneert.
Wat je kan doen is kijken welke updates er zijn binnengehaald en deze verwijderen.
En dan vervolgens opnieuw het proces doorgaan.
Je kan ook via systeemherstel teruggaan naar een punt waar dit probleem nog niet aanwezig was.

Microsoft heeft dergelijke problemen onderkent en daar een tool voor uitgebracht.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/troubleshoot-problems-with-installing-updates
Bovenstaande is voor win7, weet immers niet welke windowsversie jij draait.
Voor het zelfde geld zit je nog op Windows 95 of 98.