hoe start je je pc op vanop een opstartbare usb-stick?

In de bios heb ik opstartvolgorde gewijzigd en verwijderbare media als eerste gezet. Niettegenstaande dit start de pc bij het opstarten gewoon op vanop de harde schijf. Heb daarna de bios gecheckt en de verwijderbare media start nog altijd als eerste gerangschikt. Betreft een moederbord van ASUS M4N68T-M. De bedoeling is om op de pc naast windows 7 windows 8 te installeren als tweede OS.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

de stick moet eerst bootable gemaakt worden!

dat kan met verschillende programma's
bijv. windows 7 usb/dvd tool
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de usb-stick is reeds opstartbaar gemaakt met unetbootin.
Zoals in het eerste antwoord al werd verteld, eerst moet je usb stick opstartbaar worden gemaakt.
Maar daarnaast moet er natuurlijk nog wel bepaalde bestanden er naar toe worden geschreven, anders "ziet" jou bios deze niet en start gewoon door.
Er zit nog wel een klein addertje tijdens het installeren van windows vanaf usb.
tijdens de setup kopieert je systeem de installatiebestanden naar je harde schijf, daarna begint pas de echte installatie.
Zodra dat gebeurt is zal je systeem automatisch herstarten, op dit punt moet je de usb stick verwijderen.
Doe je dat niet dan heb je kans dat hij opnieuw begint met de setup en dat schiet niet op.

Hier twee linkjes hoe je je usbstick moet indelen om deze opstartbaar te maken en hoe je windows erop moet zetten.
Dit gaat over windows 7, maar de werkwijze is identiek als met windows 8
De eerste link is de tuto die ik gevolgt heb en werkt, zowel voor windows zeven als voor acht.

http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=275&t=10388

http://www.wintoflash.com/home/en/