Hoe kan ik achterhalen of mijn processor 64-bits besturingssysteem ondersteund?

Hallo,
Ik heb een vrij oude PC (HP DC7100). Nu vraag ik me af of ik hier Windows 7 64-bits versie op kan installeren.

Zo niet, kan ik er wel Windows 7, 32-bit op installeren?

Ik weet wat de minimale specs zijn die je PC moet hebben om Windows 7 te installeren, maar ik weet niet of mijn PC wel of niet 64-bits processor heeft.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (3)

U kunt uw type systeem (32 of 64 bits) achterhalen door onderstaande stappen te volgen:
1. Ga naar het Configuratiescherm (via Start)
2. Klik op 'Systeem en onderhoud' en klik vervolgens op 'Systeem'

Onder het kopje 'Systeem' staat achter 'Type systeem' of u een 32 of 64 bits systeem heeft.

Wanneer u een 32 bits systeem heeft, kunt u geen 64 bits versie van Windows installeren, aangezien u uw computer moet beschikken over een 64-bits processor om een 64-bits versie van Windows uit te kunnen voeren.

Toegevoegd na 13 uur:
Achter 'Systeem' staat ook de processor. Hieraan kunt u zien of uw processor 64 of 32 bits is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je gewoon de 64bit versie installeert, dan geeft het setup-programma vóórdat Windows geïnstalleerd word al aan als het een 32bit processor is en zal dan dus niet gaan installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet niet hoe het bij Windows7 is, maar bij windows8 zit er zowel een 32bit en een 64bit installatie dvd in de verpakking.
In feite is de enige en meest veilige oplossing om de specificaties van je cpu erbij te halen en dit daar te controleren.

Ga niet zomaar proberen een 64-bitsversie te installeren om te kijken of het al dan niet lukt. Als er iets misgaat ben je verder van huis, je zou de eerste niet zijn die zo zijn cpu helemaal sloopt.