hoe installeer ik windows 7?

ik heb linux op mijn latop staan helaas bevalt dit niet zo erg dus ik wil graag terug naar windows 7. nu start ik mijn laptop op vanaf de windows 7 dvd maar dan geeft die bij mijn partitie's aan dat windows niet op die schief geinstalleerd kan worden. hoe kan ik hem nu toch installeren??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

windows ondersteund het bestandssysteem van de linuxpartities niet, dat is normaal.

Je kan met de installatiecd van windows de partitie echter wel herformatteren met NTFS als bestandssysteem, dan zal het wel lukken. Of je gebruikt hier andere software voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat de partities leeg zijn en groot genoeg?
Zo niet, C schijf formatteren en opnieuw partitioneren in voldoende grote partities en dan moet de installatie (op C:\) lukken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Linux kent niet zoiets als een C:-schijf. Het probleem is dat de linux-rootpartitie een ander bestandssysteem heeft waar windows standaard niet mee overweg kan, verder moet je het niet zoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tijdens de installatie van windows 7 krijg je ook een geavanceerde optie. Hier kun je alle bestaande partities van je harde schijf verwijderen en een nieuwe aanmaken. Deze partitie kun je daarna ntfs formateren en er windows 7 op installeren. succes verder. https://www.google.nl/search?q=geavanceerde+optie+windows+7+setup&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=SuRqUp3nPMnBhAe-gIHQAg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1264&bih=881#facrc=_&imgdii=_&imgrc=L3l_WkZg2L_P_M%3A%3Bp6CRwPyMRTuO1M%3Bhttp%253A%252F%252F0.tqn.com%252Fd%252Fpcsupport%252F1%252F0%252F2%252F6%252F-%252F-%252Fwindows-7-clean-install-A.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fpcsupport.about.com%252Fod%252Foperatingsystems%252Fss%252Fwindows-7-clean-install-part-1_10.htm%3B800%3B600