kan ik mijn computer met windows xp nog gebruiken als er geen updates voor worden gegeven?

ik wil dan de xp computer gebruiken voor spelletjes en teksten typen, heb dan geen internet er op nodig, dan kan ik toch wel nog de pc gebruiken? of is dit gevaarlijk als er geen updates o.i.d zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang je geen nieuwe software of hardware gebruikt en alles werkt prima heb je ook geen updates nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dit is absoluut geen probleem. Tenzij je wat installeert wat een virusje heeft. Maar ik zou me daar niet al te druk over maken. Een antivirus op de achtergrond laten draaien en je zit over het algemeen goed hoor. PC virussen evolueren niet zo gek veel. Goede kans dat je Av zelfs zonder updates lange tijd evt. onhebbelijkheden alsnog wegvangt. En als je een nieuwe videokaart of andere hardware installeert kijk je voor het kopen of er Xp ondersteuning voor is. Succes.

Antwoorden (2)

Nee hoor, als je geen internet erop hebt, is de kans dat je een virus krijgt wel HEEEEEEEEEEL erg klein, dus niet gevaarlijk! Gewoon gebruiken en niet wegdoen want je krijgt er niks voor...!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En anders een virus scanner..... :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een virusscanner kan de updates niet vervangen. Dus akkoord, windows xp (met virusscanner) maar zonder internet ok. Windows xp met internet, ok, maar tot april 2014 en niet langer.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Wat een gezwets zeg! Je kan die PC gewoon gebruiken, ook met internet. Gewoon je virus scanner goed up to date houden en opletten voor spyware en die shit. Maar dat moet je op elke PC, oud of nieuw. Er komen alleen geen nieuwe updates van Windows meer, de oude updates blijven gewoon beschikbaar. Mensen kunnen daar zo panisch over doen. Typisch een reactie van iemand die direct iets nieuws koopt omdat er iets nieuws is, en niet omdat het oude is afgeschreven. Ik heb nog een oude laptop met W95 staan en internet. Gewoon opletten wat je doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beveiligingsupdates doen meer dan een antivirus. Een antivirus vergelijkt enkel met de virusdefinities en controleert op verdacht gedrag, maar dicht geen beveiligingslekken. De pc op zich kan je uiteraard gebruiken, maar als je ermee op internet wil is het wel aangeraden een ander besturingssysteem te gebruiken. Dat heeft niets te maken met iets nieuws kopen (dus daarop hoef je anderen niet onterecht te beoordelen), want er bestaan voldoende systemen die je niet hoeft te kopen. Dat heeft wel alles te maken met de beveiliging van je pc, en daar is die antivirus jammer genoeg een piepklein onderdeeltje van, dus nee, dat volstaat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En er zijn bovendien voldoende voorbeelden van systemen waar geen helemaal antivirus voor nodig is. (integendeel: op die systemen is het een onnodig stukje resources-vreter). "Typisch een reactie van iemand die direct iets nieuws koopt omdat er iets nieuws is, en niet omdat het oude is afgeschreven." Typisch een reactie van iemand die niet weet wat computerbeveiliging inhoudt en nieuwe antimalwaresoftware wil kopen omdat er een nieuwe is?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Voor een huis tuin en keuken PC? Vind het echt onzin sorry.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een huis tuin en keuken pc is net het meest interessante doelwit voor internetcriminelen.
de ondersteuning stopt maar essentiele updates zullen nog een tijd uit blijven komen, en zonder internet verbinding zul je weinig problemen gaan krijgen.