Kan je een Harde schijf uit een laptop waarop windows7 draaide uitlezen op een laptop waar windows 8 op is geinstaleerd?

Mijn oude laptop waar windows 7 op geinstalleerd was is kapot en ik heb een nieuwe aangeschaft waar windows 8 op is geinstalleerd. Nu heb ik de oude harde schijf door middel van een apparaatje via via usb op mijn nieuwe laptop aangesloten om nog wat oude bestanden te redden, maar ik kan geen bestanden vinden (muziek, foto's en documenten). Als ik de harde schijf aansluit op mijn desktop waar windows vista op draait vind hij wel een aantal bestanden maar niet alles. Heeft dit te maken met de verschillende windowsversies?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat kan, waar je wellicht tegenaan loopt is het feit dat je "rechten" van je vorige installatie je belemmeren om de map te openen. Je kunt dit op meerdere manieren doen: 1, neem een bootcd zoals Hiren's ( die heeft lak aan rechten namelijk ) OF 2, Take ownership (in windows verkenner of windows explorer, hoe je het ook noemen wilt) selecteren met je rechtermuisknop en vergeet niet "inclusief onderliggende mappen" aan te vinken, dan moet het goed komen, Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee de bestanden moeten erop staan.

Gebruik de zoek bestanden functie in windows.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoekfunctie werkt niet als je geen "Owner" bent van je (zelfgemaakte) bestanden zonder daar rechten over te beschikken ;) ook al is het je eigen pc.
Windows is altijd leuk met dit soort dingen, je kan proberen (als je de map ziet) om de eigenaar te veranderen (zoals hier uitgelegd: http://www.addictivetips.com/windows-tips/take-ownership-of-files-folder-and-change-permissions-in-windows-8/).

Als dit niet lukt, kan je altijd nog een linux live cd maken (bijvoorbeeld met Puppy Linux: http://puppylinux.org), en daar van opstarten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die puppy linux link werkt niet, deze wel: http://puppylinux.org