Hoe krijg ik mijn laptop weer aan de praat na BSOD bij opstarten?

Ik heb pas een paar maanden een Asus N-series laptop, maar sinds gisteren is deze plotseling niet meer aan te zetten. Hij was de afgelopen dagen al af en toe tergend langzaam en uiteindelijk gaf hij plotseling aan dat er een Memory-error was. Nu krijg ik telkens verschillende foutmeldingen bij het opstarten. Soms de melding dat er een systeembestand mist (wdf01000.sys), soms een veel langere melding met 0xc0000001.

Ik kan het me eigenlijk niet permitteren om hem twee weken of langer kwijt te zijn. Is er iets dat ik kan proberen om hem weer aan de praat te krijgen?

Toegevoegd na 17 minuten:
Oke nog even wat extra gegevens: Bij het opstarten staat er soms Even Geduld AUB, waarna ik in een scherm kom waarbij je op F8 kan drukken voor meer opties. Bij die pagina staat elke keer een andere foutmelding. Laatste keren waren dat 0xc000000f en 0xc0000185.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je probleem lijkt best veel op dezelfde die ik hier had en zo te zien aan o.a de foutcodes zou je "bootmanager" nu ontbreken. Je zou (is eenvoudiger dan via mijn "omwegverhaal") ook eerst eens hier kunnen kijken ? http://blog.pcwebplus.nl/windows-8-error-code-0xc000000f-oplossing/ Meestal lukt het nog wel via systeemherstel laptop aan de praat eerst te krijgen en snel data te redden ... Heb je win7 of 8 overigens? Ondertussen zijn er vast mee rmensen hier die je wel even willen helpen en ook net weer meer van deze nare error afweten dan ik ;) Het kan ook nog een kapotte geheugenmodule zijn, meestal niet overigens ondanks de code, maar die kan je wel zelf vervangen? Als je niet zo lang zonder kunt zou ik zoveel mogelijk data die je nodig hebt proberen via stick over te zetten op een leenlaptop, of overzetten op een pc, desnoods via de winkel op garantie !? succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100