Wat zijn de essentiële voordelen van Win8 boven Win7?

Tot voor 2 maanden geleden bleef ik XP gebruiken, en heb hooguit 2 maanden Vista gebruikt en sinds 2 maanden verkende ik Win7.
Ook mis ik ervaring met de Ipad/smartphone en is de overstap nu best wel wennen en groot ;)

Gisteren kreste de HD van reserve pc en omdat ik nergens een Win7 zo vlot kon vinden , probeerde ik Win8.
Enige voordeel dat ik tot nu toe kon vinden was een zeer snelle installatie en de apps en updates er op zetten en vlot resetten?

Via de pc doe ik verder zeer weinig met multimedia/social media.

Wat zijn dan de voordelen verder en ook wel : wat is verder beslist een groot minpunt in Win8 versus Win7?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Belangrijkste voordeel van W8 t.o.v. W7 is de veel snellere opstarttijd. Ook het uit de slaapstand halen gaat vele malen sneller dan onder eerdere versies. Wat de nadelen betreft; dit is nogal subjectief. Velen zien het ontbreken van een startknop en het starten in de Modern Interface als een bezwaar. Dit is echter een kwestie van wennen en blijkt in de praktijk net zo snel te werken als de "oude" manier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100