Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verander je de tekstgrootte bij Windows 8?

ik heb nu Windows 8 1080p scherm en alle sites worden heel klein weergegeven en de lettergrootte is ook beroerd klein. Hoe stel ik in dat alles normaal leesbaar is. Inzoomen werkt ook niet echt lekker. Met Chrome zijn bijvoorbeeld de tabbladen bovenin ook inieminie en dat is echt irritant. Het is bij elke site zo, bij bijv. Facebook vulde het scherm bij mijn oude laptop helemaal, nu maar alleen in het midden ter grootte van een half scherm.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Pas je beeldscherm resolutie eens aan naar 1600 900
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat wil ik niet, want de goede resolutie wil ik voor het kijken van films.
ronron1212
10 jaar geleden
dan zal het niet lukken
Zorg eerst dat de schermresolutie juist is ingesteld. Klik daarvoor met je rechter muisknop op het bureaublad, en dan op Persoonlijke instellingen. Klik (links onderaan) op Beeldscherm > Resolutie aanpassen (afbeelding 1). Met de knoppen Detecteren/Identificeren kun je op zoek naar de Aanbevolen resolutie. Kijk of die ook daadwerkelijk is ingesteld.

Verder heb je op het scherm met de titel Beeldscherm (afbeelding 2) nog de mogelijkheid om alles wat op je beeldscherm zichtbaar is (inclusief je mappen, browser etc.) 25 of 50% groter te maken. Kies daarvoor de instelling Normaal (125%) of Groter (150%) en klik vervolgens op Toepassen. Daarna moet je je pc wel opnieuw opstarten.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding