Hoe verander je de naam van de recycle bin in XP?

De naam van de recycle bin is per ongeluk veranderd samen met de namen van veel pictogrammen op mijn bureaublad. Ik weet dat het kan via de registry, maar vroeger is het me ook eens overkomen en toen heb ik het via een of ander menu gedaan. Ik ben vergeten hoe.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Eèn mogenlijkheid is via het register, volg de stappen op dit Youtube filmpje:

Toegevoegd na 4 minuten:
Vergeet niet dat er bij jouw nu niet `recycle bin` in het register staat maar de naam die de `prullenbak` nu heeft op jouw computer :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik heb echter echt de methode nodig via een gewoon menu en dan advanced options etc. Ik heb het verscheidene keren zo gedaan, maar ben vergeten waar het zit. Het internet staat vol met oplossingen waarbij direct het register wordt aangepast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja wist niet dat het ook veel gemakkelijker kan zoals vdijken aangeeft gewoon rechter muisknop op het recycle bin icoontje en `change name` kiezen :-) Dacht eigenlijk dat dat niet kon met system icons maar gaat ook gewoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas gaat dat bij mij niet. Ik heb XP Professional. In het verleden heb ik zeker vijf keer gewoon via een of ander menu, na lang zoeken, de naam kunnen veranderen. Ik ben alleen vergeten waar het zit.
Allemaal wel bedankt voor het meedenken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor degenen die met hetzelfde probleem worstelen volgt hier de methode die ik gevolgd heb.
1. Ik heb een bestand aangemaakt met notepad "Recycle Bin.reg"
2. De inhoud is:
Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CLSID\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}]
@="Throw Away" (Double-)click het bestand en volg de instructies op het scherm.
Bij mij heet het nu "Throw Away"
NB Na de laatste regel moet er een lege regel zijn.
Rechtermuis op het icoontje en je kunt de tekst aanpassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
werkt niet bij mijn XP (bij prullenbak, andere icoontjes wel)