Kan ik een voorgeïnstalleerde windows 8 op een cd zetten?

Ik ga een computer kopen met windows 8 erop. Mijn plan is om er windows 7 op te gaan zetten. Weet iemand of het mogelijk is om de voorgeïnstalleerde windows 8 op een cd te zetten voordat ik aan de slag ga met windows 7?

Toegevoegd na 41 seconden:
Oja en zo ja, hoe? :D

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor een computer heb je? acer sony etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een HP :)

Het beste antwoord

Je kan denk ik 2 dingen doen. De eerste is een Win8 downloaden. Dit is legaal want je hebt de licentiecode bij je PC gekocht. Deze op een DVD branden en installeren wanneer je dat wil.
De tweede is een systeembackup van je Win8 pc te maken. Dit kan naar DVD. Deze backup kan je dan later terugzetten waardoor je weer een Win8 pc hebt. Je bent dan wel weer je Win7 pc kwijt.
Het is trouwens niet 100% zeker dat Win7 op je pc gaat draaien. Het zou zo maar kunnen zijn dat er voor bepaalde hardware geen Win7 drivers zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okee, dan klinkt de eerste manier inderdaad een stuk makkelijker, dank je! De licentiecode staat ergens in een boekje dat ik erbij krijg ofzo? En voor het downloaden moet ik gewoon de site van Microsoft hebben?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De code staat of op de pc zelf of in een bijgeleverd boekje. En ja, je kan gewoon de site van Microsoft hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Super, dank je wel! Weet je toevallig ook hoe ik kan weten of hij windows 7 aan kan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de dagen dat win7 net uit was, was er een tooltje, de windows 7 upgrade advisor, die controleerde of je pc geschikt was voor Win7. Ik weet niet zeker of deze tool nog werkt maar je kunt hem hier downloaden.
http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=20
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb hem even uitgeprobeerd en hij werkt nog! Helemaal top. Nog een allerlaatste vraag: als ik windows 7 erop kan zetten, hoe doe ik dat dan? Ik heb op deze site dezelfde vraag gevonden, maar de antwoorden zijn tegenstrijdig: de een zegt dat je een dvd met windows 7 gewoon in de computer kan stoppen en de computer vervolgens gewoon opnieuw moet opstarten om de dvd te draaien; de ander zegt dat het heel wat ingewikkelder is dan dat. Weet jij er iets van?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de BIOS van je computer zo instelt dat deze als eerste van DVD gaat booten dan zou het moeten lukken door gewoon de Win7 DVD in de computer te stoppen en de computer opnieuw op te starten. Als het installatieproces vraagt om te formatteren zeg je JA. Formatteren op NTFS. Lukt het niet laat het even weten dan kijken we wat het probleem is. Zorg je wel dat je voor Win7 een registratiecode hebt want die van Win8 kan je niet voor Win7 gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, zal ik voor zorgen :) De computer komt eind deze week, dus ik ga er in het weekend mee aan de slag. Ik hoop dat het met deze info allemaal lukt en anders zet ik gewoon nog een vraag op goeievraag :) Heel erg bedankt voor je hulp!