Hoe installeer ik windows terwijl ik niet in safe modus kan?

Mijn computer wilt niet meer in windows, safe modus en alle andere opties in de lijst (boot logging etc.) stoppen allemaal te werken bij het verschijnen van het windowsvlaggetje. Nu wil ik windows 8 installeren dmv. een externe harde schijf, hoe moet ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet echt normaal om via een externe HDD te installeren. Je doet het normaal via een DVD of soms met USB-stick.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sluit je externe hdd aan en geef deze in de bios aan als primaire opstartschijf , nu staat hij waarschijnlijk nog op je interne schijf als eerste. Hoe je in de bios moet komen verschilt per computer meestal is het esc-toets of de F2 ( herhaal tijdens het opstarten) .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en/of de delete toets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het probleem met de externe harde schijf en de oplossingen hierboven is dat het niet werkt om deze zomaar aan te sluiten op de pc. De harde schijf moet namelijk "bootable" of opstartbaar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vervolg: zijn, en dat is hij standaard niet.
Met tools is dat vast te doen, net als een USB stick, maar handig is het niet. De iso van de USB stick via een andere pc branden op DVD is de eenvoudigste optie.
Wil je je bestanden van te voren al benaderen dan kan je een Linux cd / dvd downloaden, deze zijn opstartbaar (moet ook gebrand worden) en dan heb je al een volledig os waarmee je of je bestanden al op je externe disk kunt zetten of je besturingssysteem kunt redden.

Antwoorden (3)

Beste Sjorsiek,

Je gaat naar het boot menu (tijdens het opstarten)
Daar kan je je schijf selecteren. echter moet deze schijf wel een booteble schijf zijn.
Dus die moet je om zetten. (zie eventuweel youtube voor instructies)

Het beste is om de windows 8 gewoon op een schijf te zetten.
en vanuit daar te installeren dat is het makkelijkste en heb je altijd een schijf bij de hand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
afhankelijk wat voor computer hebt welke processoren en geheugen. niet elke computer is uitgerust voor windows 8. vele mensen proberen windows 8 te installeren of een upgrade uit te voeren, waardoor ze snel erachter komen dat hun huidige hardware in de computer dit niet ondersteund. vele mensen hebben een XP systeem waar al met windows 7 upgrade op uit gevoerd is. wanneer jij niks meer kunt zoals je nu beschrijft praten we over de Backdoor.Agent.Dll probleem. dat is een virus die je windows instabiel maakt. heb jij een MBR schijf erin zitten.

Wat is een MBR schijf?

In de architectuur van de IBM PC is het master boot record (MBR) (of partitiesector) de bootsector, dat is de allereerste sector van een harde schijf. Er staat een reeks opdrachten in die nodig is om het besturingssysteem te laden (booten).

De bootstrappingfirmware in het ROM BIOS laadt en voert het master boot record uit. Het MBR van een schijf bevat normaliter de partitietabel, die de PC dan gebruikt om het bootrecord op de partitie die gemarkeerd is met de active flag te laden en uit te voeren. Door dit ontwerp kan het BIOS elk besturingssysteem laden zonder dat het specifiek hoeft te weten waar het moet zoeken op een partitie.

Doordat het MBR vrijwel direct na het opstarten wordt ingelezen, hebben veel computervirussen zich in het tijdperk voor de virusscanner makkelijk kunnen verspreiden door de MBR-code te wijzigen. en daardoor kan je windows instabiel of zo goed als niks meer werken

Opties:

start de computer opnieuw op en druk bij XP meerdere male op F5 bij Win 7 meerdere malen F8 je komt dan een menu te zien met allemaal veilige modus.

stup nu jou windows cd-rom in de computer (bij mogelijke optie: Computer herstellen) selecteren kunt neem je die. en volg de instructies

kan dit niet? selecteer dan veilige modus (ZONDER netwerk promp)
de computer gaat de veilige modus via de cd rom starten.
met geluk kan je in de veilige modus komen. lukt het jou dan ga naar start menu en selecteer uitvoeren / zoek uitvoeren en typ deze command in

/IPCONFIG FLUSHDNS.

en dan enter. er verschijnt een korte zwarte dos balk en is je dns alvast geleegd. selecteer dan systeem herstel. en herstel deze naar de datum waarvan je weet dat die toen gewerkt heeft. werkt dit alle maal niet. dan heb je of een beschadigde clusters.. of een beschadigde MBR schijf of een windows die zo goed als buitenwerking is gesteld.zit er niks anders op dan opnieuw te installeren

Windows 8
draait vanaf, Duo core en 6 GB RAM
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De reactie van vensie klopt, hier echter een uitgebreider antwoord:

er zijn bepaalde stappen die je moet nemen om windows 8 te installeren. vanaf usb stick worden wat stappen toegevoegd aan de installatie procedure.

dus stappen die je moet nemen:

1. bootable usb/disk maken ( http://www.youtube.com/watch?v=JCyjMU7wIR4)

2. in de bios je computer laten opstarten van usb (http://pcsupport.about.com/od/tipstricks/ht/bootusbflash.htm)

3. wanneer je nu opstart de instructies van de installatie volgen (http://www.youtube.com/watch?v=IiVQvpvPdcU)

4. wanneer windows geinstalleerd is, drivers controleren d.m.v. systeem beheer te controleren. (http://www.youtube.com/watch?v=IXxk5HZzL0g)

bij vragen hoor ik graag!