hoe kan ik mijn MacBook pro met Mountain Lion weer zo krijgen alsof hij uit de doos komt?

Ik heb wat 'rotzooi' op mijn MacBook Pro uit 2012 staan en wil graag een complete reset maken. Ik weet alleen niet hoe ik dit moet doen.

Alvast bedankt!:)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb nagezocht en je zou kunnen opstarten met de R ingedrukt.Je komt dan in 'recoverymode' waar je de optie krijgt om het systeem opnieuw te installeren. Ik heb zelf geen Macbook. maar hoop dat dit het goede antwoord is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
voer volgende stappen uit.

Important: To reinstall OS X, you need to be connected to the Internet.
Choose Apple menu > Restart. Once your Mac restarts (and the gray screen appears), hold down the Command (⌘) and R keys.
If you’re not connected to the Internet, choose a network from the Wi-Fi menu (in the top-right corner of the screen).
Select Disk Utility, and then click Continue.
Select your startup disk from the list on the left, and then click the Erase tab.
From the Format pop-up menu, choose Mac OS Extended (Journaled), enter a name for your disk, and then click Erase.
After the disk is erased, choose Disk Utility > Quit Disk Utility.
Select Reinstall OS X, click Continue, and then follow the instructions.
For more information about reinstalling OS X, see this help topic: