Waarom kan er op mijn server 2008 geen administrator meer op mijn werkstation inloggen?

Hallo,

voor school moeten wij een boek volgen met hierin stappen om te leren omgaan met windows server 2008. Ik heb echter een probleem, ik heb iets veranderd wat blijkbaak niet helemaal goed is gegaan, namelijk users die member zijn van de default bulletin group genaamd: "Administrators" kunnen niet meer op mijn werkstation inloggen.

Ik heb al geprobeerd het werkstation opnieuw in het domein te zetten en andere accounts te maken, maar dat werkt helaas niet.

Als ik het user account uit de group van administrators haal kan deze wel gewoon inloggen, dus ik snap het niet helemaal meer.

In de error staat: "You cannot log on because the logon method you are using is not allowed on this computer. Please see your network administrator for more information."

Ik snap hier vrij weinig van :S

Alvast bedankt,

Mvg,

Roy

Toegevoegd na 17 minuten:
Correctie: Sommige andere accounts kunnen ook niet meer inloggen die niet lid zijn van de group administrators

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Controleer eens je GPO (Group Policy Objects) binnen Windows Server 2008, mogelijk dat je ergens heb aangeven dat bepaalde groepen en of gebruikers niet mogen inloggen op een werkstation.

Je mag als lid van de administrators groep nog wel inloggen op de server zelf? (via het domein)