Soms komt er op mijn computer een blauw scherm wat is de oplossing?

Soms komt er op mijn computer een blauw scherm waarop staat:

Windows is afgesloten om schade te voorkomen
En dan nog wat........

De computer loopt vlak voor dat blauwe scherm vast en ongeveer een halve minuut later komt dat blauwe scherm
Ook wordt de computer opeens veel stiller het lijkt dan wel of alle drie de hard schijven zijn gestopt met draaien.

Als ik mijn computer opnieuw opstart komt er een scherm met: Windows is herstart van een fatale fout. Als ik dan op oké druk gaat het schermpje weg maar komt weer het blauwe scherm. Als ik niet op oké druk maar het schermpje gewoon laat staan dan gebeurt het niet!

Wat is de oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Je moet je computer minder belasten. Dit blauwe scherm is ook wel bekend als 'the blue screen of death'.

Dit gebeurt meestal als je je computer heel intensief gebruikt en hij te warm wordt.

Je kunt een paar dingen doen als het echt komt doordat hij te warm wordt (even voelen aan de onderkant als het de volgende keer gebeurt):
- je computer openmaken en het stof dat in de ventilator zit er uit halen (zijn meerdere sites die kunnen uitleggen hoe)
- een externe ventilator aanschaffen die je onder je computer kan doen en hem koelt
-je computer voor kortere periodes gebruiken.
Veel succes met de blue screens
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord hierboven klopt, maar het kan ook een probleem met je drivers zijn.

Door de drivers te updaten naar de nieuwste versie, kan het probleem mogelijk opgelost zijn.
De drivers zijn te downloaden op de website van de fabrikant van je computer.

Toegevoegd na 37 seconden:
Is het trouwens een laptop of een desktop?
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een Desktop
Windows XP
peterjbruins
10 jaar geleden
Je kan misschien beter eens Windows helemaal opnieuw installeren.
Dan is je computer ook weer een stuk sneller.
Als je dat doet, zijn wel al je programma's en bestanden weg, dus alles wat je wilt houden moet je dan op een USB stick zetten. Het is sowieso een goed idee om je computer te upgraden naar een nieuwere versie van Windows, bijvoorbeeld Windows 8.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/buy
als het elke keer gebeurd tijdens het opstarten kan je misschien ook nog een virus hebben die je laat denken dat je de hele tijd een blauw scherm krijgt. deze mogelijkheid kan alleen als de voorgaande antwoorden niet helpten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat AnnemarieH zegt klopt niet. Het is inderdaad mogelijk dat de stof voor een BSOD zorgt maar meestal valt deze gewoon uit als een beveiliging.

Een BSOD toont aan dat er iets foutloopt in het systeem, zowel een software- of een hardwareprobleem. Meestal is dit een hardwareprobleem.
- RAM-latje kapot
- GPU kapot
- Moederbord kapot
- ...

Als gewone gebruiker is het moeilijk om te vinden wat de BSOD precies wilt zeggen aangezien je geen testapparatuur bevat. Je kan wel de foutcode opslaan en deze later opzoeken op google. Ik denk dus dat je je systeem het best opstuurt als reparatie. ;)