Mijn pc geeft aan dat er verbindingen beschikbaar zijn, maar hij is al verbonden. Hoe los ik dit op?

Er staat een icoontje dat er verbindingen beschikbaar zijn, maar als ik erop klik staat er in het uitschuifvenstertje wel dat hij verbonden is met ons thuisnetwerk. In het netwerkcentrum geeft hij weer aan dat er geen verbinding is met het internet, maar ik kan wel gewoon internetten. Wel heb ik het idee dat het internet trager is dat het zou moeten zijn, gezien ik hier 4/5 streepjes verbinding heb, in combinatie met een abonnement van 60Mbps. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat had ik al geprobeerd, maar daar ligt het niet aan. Het is ook alleen bij mijn pc..

Antwoorden (1)

Kijk eens hoeveel netwerkverbindingen je hebt. Waarschijnlijk staat er ook nog een LAN verbinding en misschien nog anderen. Deze kan je het beste uitschakelen als je ze niet gebruikt, want daar komen je meldingen vandaan.
Het aantal streepjes op je draadloze verbinding hebben niets met de snelheid van je abonnement te maken. Deze geven enkel de signaal sterkte aan. Al zou je kijken bij de eigenschappen van je draadloze verbinding, dan word hier de snelheid aangegeven van je computer naar je router / access point. Deze is in de regel 11, 52, 104 Mbps. (Let op: Mega BITs per seconde. Dus de werkelijke snelheid in bytes zal je door 8 moeten delen, want 1 Byte is 8 bits)