wanneer mijn laptop in slaapstand valt gaat hij niet meer aan... hoe kan dit?

wanneer de laptop in slaapstand valt, krijg ik hem daarna niet meer aan.. mijn laptop (een acer travelmate 5520) is nog niet eens zo oud ( 1,5 jaar) en ik doe er geen rare dingen mee (geen spellen, gewoon noodzakelijk schoolwerk enz). ik heb al mijn schijf verschillende keren op geruimd en virusscan aangezet, maar hij geeft dan ook niets aan...

wat er precies gebeurt:
- pc valt in slaapstand
- ik zet hem aan
- pc doet niets, geen geluid (van de koeler) of een lampje dat gaat branden. niets

- na ong 30sec. de aan/uit knop ingedrukt houden gaat hij pas uit. (soms langer)
- nadat ik hem aanzet, doet hij het weer. alleen is hij dan wel van slag af (internet doet het dan niet meer, enz.)

iemand idee-en wat het is?

Toegevoegd na 56 minuten:
waar kan ik hem opdate dan? en ik kan niets veranderen aan de opstarting via e-management....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Open dan even het Acer E-management. daar kom je bvb in door op het batterij-ikoontje danwel snoerikoon te klikken. Daar kan je dan je instellingen veranderen. Ik kan niet in je Pc kijken maar het is niet onwaarschijnlijk dat het ingesteld staat dat de slaapstand komt als de batterij bijna leeg is. Dan start ie niet meer op, zeker niet als het een erg kritische waarde is.
Herinstellen dus. De optie gewoon uitschakelen is daarbij het gemakkelijkst, dus op "nooit"zetten en even opletten dat je dat bij de juiste schema's doet.

Toegevoegd na 7 minuten:
De e manager kan je ook openen met FnF2.
Dat de Pc na het opstarten problemen heeft hangt mogelijk samen met het feit dat je vanuit de slaapstand de PC uitschakelt. Dan krijgt het apparaat niet de mogelijkheid eea juist af te sluiten. Formeel moet dan bij het opstarten het programma schijfcontrole starten. Sla dit dan niet over.
Als je toch zoiets wil schakel de pC dan op standbye. Dat is FnF4 oftewel Zz (in het blauw op F4). Klik die dan weer aan en de PC komt uit de standbye.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan een slecht werkende driver zijn, windows heeft dan moeite om alles weer te laden zodat het allemaal goed werkt... Hibernation is nooit helemaal goed geïmplementeerd geworden... Is altijd een zorgenkindje geweest... Update je drivers naar de laatste versie is een mogelijke oplossing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enige malen snel achter elkaar de aan/uit knop indrukken en hij komt uit de slaapstand. Zie eerdere vraag.