ik wil mijn pc op windows 8 overschakelen,beschik over windows xp,wat te doen met mijn bestanden,of hoe ga ik tewerk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Voor de zekerheid een backup maken van je bestanden, hoeft niet. Dan gewoon de installatie DVD van Windows 8 in je PC doen, opdtarten vanaf de DVD-drive en de stappen gewoon volgen. Als het goed is, laat Windows alle bestaande bestanden staan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit doen!. De kans is namelijk levensgroot dat je bestanden wél verdwijnen. Eerst uitgebreide back-up maken (vergeet je postmappen niet).En nog eens drie keer nadenken of je wel win8 wilt op een oude pc......
Als ik van je taalgebruik/interpunctie uit ga dan lijk je nog vrij jong/onervaren.
(Ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk)

Voor de zekerheid zou ik eerst alle bestanden die je echt nodig hebt backuppen op een externe harde schijf, USB stick, of ze op een DVDtje branden. Dan heb ik het over foto's, muziek, documenten en andere belangrijke bestanden.

Als alles goed gaat, en je tijdens de setup NIET op FORMATTEREN drukt, dan blijven al je bestanden staan, maar het is fijn om een backup te hebben.

Als je alles gebackupped hebt kun je Windows 8 installeren vanaf de DVD die je hebt. Check wel even of je 32 (x86) of 64 (x64) bit hebt, en kies de juiste installatie.

Nadat je Windows 8 op je computer hebt staan, zijn al je oude programma's en bestanden verplaatst naar de map: "Windows.old" op de C schijf. (tenzij je Windows op een andere schijf hebt geinstalleerd).

Bedenkt je wel dat al je oude programma's weg zijn, de bestanden van die programma's staan nog wel in de Windows.old map, maar alle uitvoerbare bestanden (.exe) zijn uit die map verwijdert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een volledig nieuwe computer koopt is het mogelijk om alle bestanden te laten overzetten d.m.v. een programma
(daar over hier meer: http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-xp/help/setup/move-files-and-settings-to-new-computer )

1. Als je nu windows 8 gaat kopen en installeren op de zelfde computer moet je een Back up maken. De backup sla je op op een externe harde schijf of zo...

2. Als je de back up klaar hebt moet je windows 8 installeren.

3. Als dat gebeurt is moet je d.m.v. deze stappen te volgen ( te vinden op de website van microsoft http://windows.microsoft.com/nl-be/windows7/restore-a-backup-created-on-a-previous-version-of-windows ) de back up openen en plaatsen.

4. Nu zijn al je bestanden op je computer geplaatst en is hij klaar voor gebruik!

Oke, succes! Plaats maar een reactie!