Wat kan ik aan een bluescreen bij windows 7 doen?

Ik krijg regelmatig een bluescreen in beeld en dan crasht de pc.
Alles al gecontroleerd maar kan de oorzaak niet vinden.
Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Vermoedelijk een probleem met één van de drivers. Je zou dit programma kunnen installeren om te kijken om welke driver het gaat:
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html (Bron: http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_7-windows_install/blue-screen-bccode-d1/839042cc-06c3-49f7-8a4f-2f8933742941 ).
Of even naar een forum kunnen gaan waar ze je verder kunnen helpen, zoals:
http://www.nucia.eu/forum/threads/55335-Windows-7-ultimate-bluescreen

Antwoorden (2)

Een bluescreen geeft meestal aan dat je harde schijf gecrashd is/kapot. Ik zou even langs een pcwinkel gaan voor verdere instructies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een BSOD of Blue Screen Of Death kan vele oorzaken hebben, niet enkel een defecte hard drive.

BSOD's kunnen voorkomen uit niet goed functionerende drivers, geheugen problemen defecte hardware zoals videokaarten, onboard apparaten, voedingen en drives zoals DVD of Bluray brander.

Het updaten van de drivers naar nieuwere versie zou het probleem al kunnen verhelpen. Het verwijderen van het geheugen en deze opnieuw terug plaatsen zou eveneens kunnen werken.

Voor dit soort dergelijke problemen kun je inderdaad naar een lokale computer shop gaan die het voor je kan nakijken. Houd er rekening mee dat veel shops hier onderzoekskosten voor vragen en dat ondanks een simpele reparatie toch duur kan uitpakken.

Mocht je in de familie iemand hebben of iemand in de familie iemand kennen die computers repareert, laat hem/haar er dan even naar kijken de oplossing is vaak net zo goed maar wel een stuk goedkoper.

Houd er echter wel rekening mee dat als het een kant en klare computer betreft zoals HP, Dell Compaq, Acer of wat dan ook, dat er een garantie zegel op de kast zit. Als je nog garantie hebt en dit zegel word verbroken dan verlies je de garantie. heb je geen garantie meer dan is het geen probleem.

Met kant en klare pc's is het verstandiger deze na te laten kijken door een echte computershop. Houd dan echter wel rekening mee met eventuele hogere kosten.