1) Wanneer een klant zijn internet verbinding niet meer kan gebruiken, welk programma schakel je als eerste uit?

A De e-mail client
B Internet Explorer
C Taakbeheer
D De firewall

Kreeg dit tijdens een intake gesprek maar wist het antwoord niet iemand enig idee ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Het gaat bij zo'n gesprek ook om hoe je redeneert en tot een bepaald antwoord komt; wat denk je zelf en waarom ?

Antwoorden (2)

Als leek zeg ik D, omdat de firewall in staat is verkeer van buiten tegen te houden; dus de internetverbinding (gedeeltelijk) buiten werking te zetten.

A en B hebben niets met de internetverbinding van doen, het zijn slechts gebruikapplicaties. C lijkt me ook onzinnig om uit te schakelen. Als dit gewoon alleen ´´open´´ staat doe je alleen maar monitoring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou in zo'n geval geen enkel programma uitschakelen maar de packets op het netwerk volgen om te kijken tot hoever ze komen. Dat zegt al veel over waar het fout gaat. Als de packets de computer al niet verlaten moet je het probleem lokaal op de computer zoeken. Maar als ze de computer wel verlaten maar bv de router niet dan zit het probleem daar. Ook een simpel "ping" kan je al veel vertellen. Zomaar op goed geluk programma's uitschakelen is meestal niet de beste oplossing.