bonjour verwijderd nu heb ik geen internet meer?

Weet iemand hoe ik mijn internet weer aan de praat krijg? ik krijg steeds: fout 137 (net::ERR_Name_Resulution_Failed)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

In welke context moet ik jouw vraag zien?

Welk besturingssysteem gebruik je? Welke hardware als computer, router etc?
Hoe heb je 'bonjour' verwijderd?
Waar (in welk programma) krijg je net::ERR_Name_Resolution_Failed?

Bonjour is het apple protocol waarmee verschillende apparaten die diensten aan bieden elkaar kunnen vinden. Eigenlijk is het alleen op apple-apparaten van levensbelang. Maar daar kan je het ook niet zomaar verwijderen. Bonjour is een service, dus iets dat op de achtergrond draait.

Nogmaals, hoe heb je bonjour verwijderd? Wat heb je gedaan?
Het is een netwerk dienst, dus allicht dat bij de bonjour installatie iets in je netwerk-instellingen 'onder de motorkap' is veranderd. Als je een bonjour-programma zomaar in de prullenbak gooit, dan wordt dat niet terug gezet.

Het lijkt alsof jouw computer zijn DNS server (Domain Name Server) niet kan vinden. Dus de computer die namen als goeievraag.nl omzet in het ip-adres (nummertje) van de server waar de website van goeievraag staat.

Wat gebeurt er als je in je terminal / DOS box het volgende commando uit voert?
ping goeievraag.nl

Als je dan iets als onderstaande afbeelding?

Op het Wilde Woeste Web lees ik dat mensen deze fout wel eens hebben, na het niet goed deïnstalleren van software die iets met het netwerk doet. En dat er dan iets in hun Windows Registry is achter gebleven, wat ze met een Registry Cleaner kunnen oplossen (CCleaner o.i.d. gebruik zelf geen windows).

Klinkt aannemelijk.

Vond nog wat anders wat me een goede actie leek:
Achtereenvolgens de volgende commando's in een DOS box uitvoeren om je DNS-cache te legen, en je netwerk-instellingen op nieuw op te halen bij je DHCP-server.

Ipconfig /flushdns
Ipconfig /release
Ipconfig /renew

Hopelijk heb ik je toch een beetje geholpen