Hoe filmpjes bekijken zonder lag?

Ik heb een HP Pavilion DM1. Deze heb ik gekocht voor school omdat hij snel moest zijn want hij heeft namelijk 4 GB intern geheugen met een AMD E2 Vision processor (1.65GHZ).

Ik heb hem dus gekocht omdat ik dacht dat ik een snelle laptop dan had, maar vanaf het begin valt het me allemaal een beetje tegen. Hoe komt het dat mijn laptop niet eens normale youtube filmpjes kan bekijken (320p) en dit alleen kan bekijken met heeeeeel veel lag? Ook mijn internet is gewoon goed.

Vind het vreemd want hij heeft een super mooi haarscherp scherm (erg helder) en heeft ook nog eens Beats Audio. Maar kan niet eens youtube filmpjes fatsoenlijk afspelen.

Nee ik heb geen virus, ik heb ook al het volgende geprobeerd:
- Gedefragmenteerd
- Disc cleanup
- Gebruik gemaakt van Ccleaner
- Gebruik gemaakt van IOBIT systemcare
- MSCONFIG

en dat allemaal heeft me alsnog niet geholpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zelfs de oudste laptop kan makkelijk youtube filmpjes draaien. Ik zou je drivers eens updaten. Daar ligt het vaak aan, vooral als de productiedatum ver voor de verkoopdatum is.

Er zijn verschillende pavilions DM1, er horen nog wat cijfers achter. Zoek die op en vul ze in op HP's driver site. Zoek dan naar grafische drivers (VGA of anders verwoord).

http://www8.hp.com/us/en/support-drivers.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een vergelijkbaar probleem met een energiezuinige processor. Ook jouw lijstje gaf geen verbetering, Bij taakbeheer zag ik dat de processor naar 100 % ging, alleen al door het geluid in sommige films. Full Screen was iets gunstiger, gamebooster geeft ook iets verbetering, maar het blijft slecht.

Googelend zag ik veel berichten dat het met de verwerking van flash te maken heeft, oudere versies hielpen niet, verschillende browsers ook niet.

Mijn oplossing is: afspelen op lagere resolutie, en/of downloaden met "download flash & video plugin" van firefoxen dan met media player classic afspelen.