Is deze Acer laptop een goeie keus? [zie site/uitleg]

Ik moet binnenkort een nieuwe laptop kopen omdat mijn oude langzaamaan stuk gaat. Is deze laptop goed?: http://www.bol.com/nl/p/acer-aspire-v3-571-53216g50makk-laptop-intel-i5-3210m-2-5-ghz-6gb-ddr3-ram-500gb-hdd-15-6-inch-qwerty/9000000012739477/
hij mag max €600 zijn en hij moet goede games aankunnen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede processor (zeker voor een laptop) Geheugen is goed, videokaart ook prima voor een laptop. Ligt eraan wat je ermee wilt doen. Voor gamen is hij redelijk, voor normaal gebruik (video's bekijken, internetten)is het super. Ook voor video bewerking geschikt

Het beste antwoord

Hallo,

Heb onlangs eenzelfde soort advies gegeven en ik zal deze keer hetzelfde verhaaltje houden :)
Bron1 is het andere topic waar mijn volledige reactie staat.

De Asus die ik aan ga bevelen heeft prima specs voor een laptop tot 600 euro.
Ik zal meteen even zeggen dat een laptop van 600 euro het een jaar of 2/3 goed doet en daarna legt hij het echt wel af, kun je vrij weinig doen met spellen die up to date zijn (met mooie graphics)
Ik heb 2 jaar geleden een iets duurdere laptop gekocht (850 euro +-) en die gaat nu nog steeds meer dan voldoende mee.

Dat gezegd te hebben wil ik je graag de ASUS K55DR SX026V (bron2) aanbevelen. Hij is goedkoper,sneller,grafisch beter en heeft meer opties.
Ik zal geen verhaal over specs gaan houden maar hij kan net iets meer dan de Acer.
In bron 3 zie je de vergelijking in specificaties. Wat je misschien op zal vallen is het verschil tussen performance, hieruit blijkt dat de Acer sterker is.
LET OP, dit klopt echter niet!
Het verschil in cijfers dat je hier terug ziet komt door de 2GB extra werkgeheugen in de Acer, 4GB is echter meer dan genoeg. Mijn laptop heeft 8GB geheugen, en kan alles beter, maar zelfs mijn laptop verbruikt voor de meeste games 2-3 GB werkgeheugen. Enkel als je twee games tegelijk zou willen spelen heb je wat aan die extra GB geheugen..
Je bottleneck is de grafische kaart, die kan niet zoveel met dat extra geheugen om dingen sneller te maken dus meer dan 4GB is niet nodig.

Tot slot nog een 4e bron, op tweakers kun je de Asus wat goedkoper vinden, maar ik zou zeker nog even verder kijken :)
Hoop dat ik je iets meer informatie heb gegeven,

Filolanca.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van het merk Acer. Echter voor wat jij er mee wilt gaan doen, voldoet ie aan de eisen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mag ik dan vragen waarom je er niet zo´n fan van bent? :)
Ik heb zelf een acer computer, hij heeft zoals alle andere computer enkele minpuntjes, maar ik vind hem prima, ik ben wel niet zo ervaren met games, maar ik heb er ooit wel eens enkele gespeeld en heb daar geen problemen bij ondervonden... Natuurlijk een acer kost ook niet zoveel als bv een toshiba, dus natuurlijk presteert hij niet even goed, maar ik vind prijs/kwaliteit wel goed zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb nu nog een toshiba, die kostte €600 maar dat was 4 jaar geleden, is deze acer minstens zo goed als die toshiba denk je? hij heeft wel betere specs