Windows xp geinstalleerd maar er ontrbreekt een driver wat te doen?

Ik heb windows xp geïnstalleerd op een computer omdat die een beetje langzaam ging. Er zat al windows xp op. Als ik nu de pc opstart geeft hij aan dat hij geen netwerkaart leest. Ik neem aan dat de driver hiervoor al is geinstalleerd want dit heb ik al gecontroleerd via het systeem. Wat moet ik nu doen en waar kan ik die driver vandaan halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

wat denk ik belangrijk is
is dat je ook even naar een chipset driver moet zoeken ?
deze is vaak nodig, voordat de driver van geluidkaart,videokaart en netwerkkaart etc helemaal goed werken
heb je misschien een driver cd er nog bij dan staat deze er vast op ?
zo niet zoek het type moederbord dat je hebt
op de site van de fabrikant
en zoek of je daar chipset driver ziet
als je deze als eerste installeert
worden vaak de andere drivers wel geboden via
windows update (eventueel via optionele downloads )
dat gebeurd overigens alleen als je sp2 of hoger sp3 er op hebt

Je kan de sp3 service pack beter apart downloaden er staat dan wel IT pakket maar deze kan je gewoon gebruiken
en is sneller te downloaden dan via windows update
die doet het stukje bij beetje met veel reboots
met dit pakket ben je grotendeels meteen klaar
let wel op de taalversie

Dus zoek eerst de chipset driver
en daarna eventueel netwerkkaart driver
meestal niet eens meer nodig
en dan meteen een virus scanner er op
en dan sp3
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een nadeel, microsoft ondersteund geen xp meer.
capthavoc
11 jaar geleden
tot 2014 nog wel hoor

Andere antwoorden (1)

Van internet via een andere computer. Dan met een usb stick er op zetten en dan werkt het internet ook op de computer die je opnieuw hebt geinstalleerd.