Wat is het verschil tussen sluiten en minimaliseren van een app in OS X?

In de officiële video's van apple wordt wel gezegd dat het sluiten van een app die app niet beëindigd, maar wat is dan het verschil tussen sluiten en minimaliseren van een app?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je op het rode kruisje drukt sluit je hem af maar kan die ieder moment snel worden opgestart. Wanneer je CMD + Q doet sluit het programma hellemaal. Je kan zien of die hellemaal afgesloten is als er in de dock geen blauw bolletje staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bij minimaliseren loopt de app op de achtergrond nog wel mee. Bij sluiten sluit je de app ook echt daadwerkelijk af en trekt hij geen resources meer van je systeem
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
OK, maar wat is dan het verschil tussen het sluiten en beëindigen van een app?
Dat geldt niet alleen voor Apple, maar voor ALLE programma's op ALLE besturingssstemen. Ook Windows heeft er een handje van.

Als je hem afsluit, moet je hem later als je hem weer wilt gebruiken, opnieuw opstarten. En bij somige programma's kan dat even duren, dus als je veel wisselt, is dat niet altijd handig.
Als je hem minimaliseert, blijft hij gewoon aan / actief, en hoef je hem alleen maar weer aan te klikken om er mee verder te kunnen waar je was. Intussen 'loopt' hij gewoon door.

Vergelijk het maar met het lezen van twee boeken tegelijk. Je kunt het ene even onder het andere leggen (minimaliseren) maar nog wel open laten, of het dichtslaan en in de kast zetten (sluiten).

Het grote verschil met die boeken, is dat ze geen geheugen gebruiken terwijl ze 'onder' liggen, waar dat met niet-afgesloten programma's wel zo is.

Dus stel, je hebt een app of spel of filmpje dat heel veel van je geheugen / CPU vraagt, waardoor een ander programma waar je aan wilt werken retesloom wordt als je het tussendoor wilt gebruiken, dan kun je de app beter sluiten. Gaat het om iets 'lichts' als GV, dan kun je het op de achtergrond rustig laten draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien ligt het aan mijn vraagstelling, maar dit is helemaal niet wat ik zoek. Mij gaat het er om dat OS X (in tegenstelling tot Windows, de 3 mogelijkheden minimaliseren, sluiten, en beëindigen heeft. Wat ik graag wil weten is het verschil tussen die 3.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, dat lijkt me wat overbodig.... Of het moet zijn dat je hem bij de ene optie zondermeer dichtklikt (zoals via de taskmanager op Windows, het proces beeindigen) en bij de ander netjes afsluit na opslaan van eventuele wijzigingen die je hebt aangebracht. Het lit wel aan je vraagstelling inderdaad, want daar heb je het alleen over minimaliseren en sluiten. Het verschil over sluiten en beeindigen (als dat er al is) had je niet over gevraagd. Dan zou ik geen antwoord hebben kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan ?
http://support.apple.com/kb/HT1343?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL