Als ik Windows 8 in de winkel koop, kan ik het dan ook naast Windows 7 gebruiken?

Nu is het mogelijk met de preview van Windows 8 het te gebruiken naast Windows 7. Maar als ik zometeen Windows 8 koop, kan ik dat dan ook installeren op een aparte partitie, zodat ik Windows 8 samen met Windows 7 gebruik?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mij is het wel gelukt de preview naast W7 te installeren, dat zal met de volledige versie ook gewoon kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Fanart: Jep, dual boot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dualboot met een mooi keuzescherm welke je zelfs met de muis kan bedienen.

Het beste antwoord

Hallo :D.

Dat kan inderdaad, daarnaast gebruikt Windows 8 een andere dualboot GUI, dat wilt zeggen dat je dan een scherm krijgt waaruit je kan kiezen welk systeem je wilt opstarten.

Hierzo een pagina met een voorbeeld hoe je dit voor elkaar kunt krijgen;
http://lifehacker.com/5840387/how-to-dual+boot-windows-7-and-windows-8-side-by-side
het is trouwens wel engels, maar er zijn ook genoeg filmpjes op youtube te zien, en nederlandse sites van hoe het moet.

Groeten, Shiva
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan gewoon. heb dat zelf gedaan met de beta versie dus moet vast en zeker ook wel met de released versie kunnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt