pc gaat niet uit slaapstand hoe op te lossen?

ik heb een probleem met me laptop als ik hem in slaapstand zet en ik wil hem er uit halen geeft die aan dat er een fatale fout is op getreden
status 0xc000009a
bestand hibertfil.sys

graag zal ik willen weten hoe ik dit kan oplossen
alvast bedankt

(windows 7 64 bit)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Klik op Start/All programma’s / accessoires dan rechts klik op opdrachtprompt optie en selecteer ‘Uitvoeren als administrator’.

Voer bij de opdrachtprompt: SFC/Scannow welke de integriteit van alle beveiligde systeembestanden controleert en de bestanden met problemen indien mogelijk hersteld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om slaapstand goed te kunnen doen functioneren heeft windows 2 dingen nodig:

1. Alle goede instellingen in het BIOS om perfect in slaapstand te kunnen gaan (kijk dit na a.d.h.v. je handleiding). Waarschijnlijk moet je de slaapstand in je bios minstens op S3 zetten.
2. Voldoende ruimte op je harddisk om het hiberfile.sys te kunnen opslaan. Mogelijk is de ruimte te sterk gefragmenteerd. Beschik je over een SSD-drive? Zet de hiberfile.sys dan op een andere drive of als je niet over een harddisk beschikt schakel de slaapstand dan geheel uit (continu een hiberfile.sys moeten verwerken komt de levensduur en prestaties van de ssd namelijk niet ten goede). Beschik je over een hdd schakel dan de hiberfile.sys even uit en voer een grondige schijfopruiming uit gevolgd door een grondige schijfdefragmentatie. Schakel de hiberfile.sys vervolgens weer in.