Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom leest mijn laptop de memory stick pro duo niet?

Ik heb een samsung laptop ik weet niet precies of ik windows 7 of 8 gebruik... en de memory stick is van mijn sony fotocamera

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe probeer je de kaart te lezen? Via usb kabel in de camera zelf? In een ingang van de laptop zelf? Of met een externe kaartlezer?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt een stick van een niet gangbare soort Mits je een externe kaartlezer gebruikt, zal je laptop daar niet veel mee kunnen, Sony is met die dingen nu eenmaal eigenwijs. Je laptop zal zeker geen windows 8 draaien, want dat komt pas eind ven de maand in de handel.
Met een externe kaartlezer (die wèl Memory pro duo sticks moet accepteren) op de usb port van je laptop, en eventueel een foto-programmatje van je camera geïnstalleerd, zul je je foto's kunnen zien. Je kan ook Picasa installeren, gratis te downloaden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat zou kunnen kunnen kommen doordat er viezigheid in de plekje zit waar de memory stick ingaat.
Het zou ook kunnen kommen dat de memmory stick niet meer echt goed leesbaar is door de computer.
er zijn meerdere redenen waardoor hij niet zou werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook zijn dat jou pc het aangesloten USB- apparaat niet herkent, en daarom is het dan ook genoodzaakt een nieuwe driver daarvoor te gaan installeren. Kijk even via Systeembeheer en dan -> apparaatbeheer wat voor melding hij weergeeft bij de externe systeem apparaten. Klik daarop en probeer opnieuw een driver te zoeken op te installeren via stuurprogramma's bijwerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Enkele mogelijkheden:

1. De memory stick pro duo is defect (testen in een andere pc).
2. De hardware wordt niet herkend (even opnieuw installeren).
3. De geheugenkaartlezer is verkeerd geïnstalleerd waardoor deze 'uitvalt' van zodra de laptop een geheugenkaart probeert te lezen. (ga er in dat geval mee naar een hersteldienst)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding