gaan mijn bestanden weg als ik windows opnieuw installeer?

windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: \Windows\System32\config\system

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als je het installeert op de schijf waar je 'huidige' windows staat wel. Maar als je een andere schijf hebt waar je het op kan installeren heb je een dual boot van dezelfde windows. Dan kan je in de directory van de oude windows je gegevens opzoeken en kopieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nooit helemaal zeker altijd backuppen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan een OS herinstalleren zonder de data te beschadigen of de huidige installatie te wipen.
Verstandig is dat imho niet, aangezien je nooit echt zeker kan zijn dat je de oorzaak van de fout ook niet spaart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
naar mijn weten is bij een nieuwe Windows installatie alles van de harde schijf af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dat doet aan de hand van een recovery-partitie cq recovery-dvd is de input die je kan geven hoogstwaarschijnlijk zeer beperkt, aangezien een script de installatie voor zijn rekening neemt en deze scripts vaak opgemaakt zijn met het idee dat iedereen die niet voor Microsoft werkt niet echt snugger is en zeker niet weet wat ie wil.
Indien je echter een installatie-dvd of dergelijke bezit zou het mogelijk moeten zijn om een aantal parameters in te geven zoals de te gebruiken directory en het al dan niet formatteren van de harde schijf.
Indien je dit kan en ervoor kiest om de hdd niet te formatteren en de naam van de windows-directory lichtjes aanpast, zou nog alle data op je hdd moeten staan.
Het nadeel is wel dat, indien er zich malware op de hdd bevindt, je deze ook nog hebt.
Het hangt een beetje af van het aantal partities op je harde schijf. Windows installeer je namelijk op een partitie en al je bestanden bevinden zich op een partitie. Bij het (opnieuw) installeren van Windows gaan alle bestanden op de partitie waar je Windows installeert verloren. Heb je al je bestanden op een andere partitie of op een externe schijf, dan zul je al je bestanden houden.

Ik weet niet hoe handig je bent, maar je zou met een Linux CD je pc kunnen opstarten. Vervolgens kan je Linux testen zonder het te installeren. Je kan dan ook naar je partities bladeren. Hiermee zou je eventueel al je bestanden naar een veilige plek kunnen verplaatsen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bekijk ook het filmpje in bron voor meer info...