Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

probleem met instalen linux op vmware hlp pls?

ik probeer een aantal versies van linux te instaleren in VMware workstation, maar ik krijg de volgende fout?
The CPU has been disabled by the guest operating system. You will need to power off or reset the virtual machine at this point.

ik heb al rond gekeken op het web maar niks lijkt te helpen helaas.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
566

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ondersteund je processor wel virtualisatie? Anders eens virtualbox proberen. Ik ben niet 100% zeker meer, maar ik denk dat deze ook zonder kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja doet mijn cpu wel want win7 lukt wel met geen moeite.
heb een tijdje geleden wel linux in VMware geinstaleerd op de zelf de laptop.
dus ik denk ik foute insteling maar weet ik ook niet zeker
In normaal Nederlands staat er dat je de CPU aan dient te zetten. Dus ik zou naar de VMware instellingen gaan van deze virtuele machine en de CPU instellingen veranderen.
En daarna de virtuele machine resetten. En kijken of hiermee de fout melding veranderd. Ik neem aan dat je al een aantal versies van Linux hebt geprobeerd. Als je deze vraag post op een Linux forum van een de versie die je probeert zet dat de letterlijke foutmelding op het forum en de exact versienummer. Dan kan de exacte oorzaak van de fout worden achterhaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding