Hoe Windows XP herinstalleren?

Ik wil graag Windows XP herinstalleren, omdat mijn computer ontzettend sloom is, en heb dit geprobeerd door WinnT32.exe te runnen. Eerst start er wel een installer, die de eerste twee stappen doorloopt, maar dan krijg ik de volgende melding:
"Fout 1722. Er is een probleem met dit Windows Installer-pakket. Een programma dat als onderdeel van de installatie wordt uitgevoerd, is onverwachts beëindigd. Neem contact op met het ondersteuningspersoneel of de leverancier van dit product."
Mijn netbook heeft geen CD-driver, dus die optie is er al niet. Alles wat er op die laptop staat mag wat mij betreft verloren gaan, zolang ik hem gewoon weer als nieuw kan gebruiken. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk even in de handleiding of er een geheime partitie met installatiegegevens aanwezig is en hoe je deze moet bereiken (hestart en dan alt-F3 of F9 indrukken bijv.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben bang dat ik de handleiding niet meer heb. Voor zover het misschien helpt, de laptop is een compaq mini 700.

Antwoorden (3)

Als je de code hebt kun je XP op een USB-stick zetten.
Dan installeer je XP vanaf de USB-stick en schrijf je de oude versie over terwijl je ook de C-schijf formatteert.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wel even in de bios aanpassen dat computer opstart van USB.

Toegevoegd na 5 minuten:
Trouwens, zit er geen recovery-systeem op de netbook?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou je hiervoor misschien wat stappen kunnen geven, wat er precies moet gebeuren? Waar zou ik Windows XP bijvoorbeeld kunnen downloaden en hoe formatteer ik de C-schijf? Ook snap ik niet wat je bedoelt met dat ik de oude versie over moet schrijven. Dankjewel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er wel een programma opzitten, Roxio, dat de computer in een oudere staat herstelt, maar deze heeft alleen een herstelpunt van een week geleden, waardoor dat niet heel nuttig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@sammiedew Met recoverysysteem bedoel ik een (meestal verborgen) partitie op de harde schijf waar je volledige besturingssyteem op staat.(zoals die was toen hij uit de fabriek kwam).
Dit is vaak het geval bij computers die kant en klaar zijn gekocht zoals HP , Dell e.d.
Herstelpunt gebruiken heeft in dit geval geen zin. Je kunt ook even op de link klikken voor meer en duidelijker info. http://www.schoonepc.nl/instal/setup.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem is, dat ik die Recovery CD niet heb, en hem ook nergens kan downloaden, zodat ik hem op een USB'tje kan zetten ofzo. Ook kan ik hem niet preinstalled vinden op de computer. Weet je misschien een site, waar je een recovery systeem kan downloaden? Anders misschien een site waar ik heel windows XP kan downloaden, zodat ik de schijf formatteer met een programma, waarna ik vanaf een USB stick windows XP kan installeren? Ik heb gewoon een licentie, maar vanaf de site van windows kan ik geen XP downloaden. Dankjewel
Het "sloom" zijn ligt niet noodzakelijk (weinig waarschijnlijk) aan uw besturingsysteem maar allerlei temporary files die opbouwen, registerfouten en gedefragmenteerde bestanden.
Al die zaken kan u oplossen met het gratis Ccleaner.
Een herinstallatie is dus in eerste instantie niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, maar ik heb mijn computer al grotendeels schoongeveegd, maar ik wil gewoon weer met een schone lei beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed idee! Hulpprogramma's leveren meestal weinig op.
Als het goed is heb je een "verborgen" recovery partitie op je harddisk zitten, deze moet je tijdens het opstarten zien te activeren. Het gaat ongeveer zo:

Consider what data you still need from your Acer Aspire One's hard drive. Save the files to an external USB device.

Restart the Acer Aspire One's operating system. Wait for the Acer logo to appear on the LCD screen.

Press the "Alt-F10" keys at the same time to bring up the recovery menu. Press "Enter."

Click "Next." Follow the prompts that appear on the screen to restore the operating system back to factory settings.

Use the drop-down boxes to select the time zone and language information for your Acer Aspire One. Restart the netbook when you are prompted to finish restoring the computer.

Connect the external USB device to your Acer Aspire One and transfer the data you saved earlier back to the netbook.

Read more: How to Restore an Acer Aspire One Series | eHow.com http://www.ehow.com/how_5833609_restore-acer-aspire-one-series.html#ixzz25UYtxjJK