Mijn computer start niet wie kan me helpen?

Sinds gisteren wilt mijn pc niet meer starten. Normaal hoor je eigenlijk een piep maar nu hoor ik helemaal niks. Alle ventilatoren draaien en er brandt een rode licht op mijn videokaart maar ik krijg maar geen beeld. Vandaag had ik weer geprobeerd om mijn pc te starten en het is eindelijk gelukt maar dit keer hoor ik 2 korte piepjes. wie kan me helpen

Alle antwoorden zijn welkom

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, "mijn computer werkt niet". Is een vraag op gv.nl, terwijl dat ook via de computer moet. Niet dat ik dadelijk mensen krijg van : kan ook via mobiel, ipad, andere computer. Want snap ik ook wel. Het zag er erg leuk uit. Ik zou gewoon naar een computerwinkel gaan en hem laten repareren. Want zelf kom je er niet uit denk ik.

Antwoorden (6)

Het zou kunnen dat bepaalde componenten stuk zijn zoals videokaart, geheugen kan ook processor en/of koeling.
Had dit laatst bij mijn pc, soortgelijk met piepjes, bleek dat de koeler die op de processor zit niet meer goed met de koelpasta te zitten. Heb toen de koeler eraf gehaald, de verdroogde koelpasta eraf geschraapt en in een theelepel gedaan , 1 dopje terpentine erbij, het geheel weer vloeibaar gemaakt koelpasta weer op processor en de koeler weer erop gemonteerd en het werkt weer als vanouds
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
computer helemaal uit doen dan aan doen en f5 of f8 ,het is even kijken welke dus doet hij niks bij f5 dan f8 proberen,in blijven drukken dan zie je een lijst naar voren komen .
kies dan opstarten in veilige modus.
dan moet het goed zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn vele mogelijke problemen. Om maar eens bij het begin te beginnen:
1. Krijg je bij het opstarten tekst te zien ? (witte letters op een zwarte achtergrond over geheugen etc etc)?

Als dat niet het geval is kun je ernstig twijfelen aan de video kaart. Kennelijk word er geen signaal gestuurd naar het beeldscherm. Het feit dat een lampje brandt op de video kaart is geen garantie dat ie werkt. Als het een insteekkaart is kun je die verwijderen en de videokaart van het moederbord gebruiken (als die onboard is).

2. als hij wel de info uit de opstart fase laat zien, maar daarna niet meer, dan kan dat te maken met de Windows instellingen of de instellingen die in de bios worden gezet.
Als je wel Dos-tekst te zien krijgt (dat wit op zwart in het allereerste begin) ga dan naar de BIOS setup )meestal moet je dan f2 of DEL toets indrukken bij het opstarten.
Zet het systeem dan op fabrieksinstellingen. Zet in ieder geval de video output op VGA.

Lets take it from there!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je kan proberen, Baterij vervangen, Geheugen kaarten om en om erin doen. Heb je er 4? Dan omwisselen doet die het dan? Dan weet je het probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die 2 piepjes duiden in de meeste gevallen op een geheugen probleem.
Onderstaande link geeft een overzicht van de foutpiepjes
kijk wel eerst even naar het merk van je bios
capthavoc
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+ Daar dacht ik ook aan.
probeer eens een hardware reset! dus computer uit, stekker uit stopcontact, 5 seconden de on/off knop ingedrukt houden en daarna nog een keer proberen. Probeer ook van te voren all USB apparaten verwijderen
success