Wat is er aan de hand met mijn MacBook. De cursor hapert en is traag.

Het navigeren met de cursor gaat niet soepel. Als ik hem wil verplaatsen gaat dat niet een vloeiende beweging. Herkent iemand dit en wat doe ik er tegen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Je bent niet de enige de laatste tijd is mijn macmini ook traag
vooral als ie uit slaapstand moet komen.
na een tijd gaat het wel weer maar duurt een eeuwigheid
ik heb er 2 gig RAM in dus wellicht dat er toch wat extra in moet ?

Toegevoegd na 7 minuten:
misschien heb je hier wat aan ?
ik weet niet of je screensaver gebruik ?
ik weet het zelf ook niet maar gellof dat ik er wel ooit eentje heb gedownload maar op dit moment niet gebruik wellicht trekt ie toch resources ?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik had 3d earth lite er op ?
Heb ik er af gehaald alhoewel ik het niet gebruikte
lijkt het alsof het weer wat sneller is ?
maar ja na een hele tijd langzaam te werken is het op een gegeven moment wel weer goed
dus wellicht is het niets
maar screensavers zijn volgens mij de boosdoeners

Toegevoegd na 2 dagen:
hmmm het probleem blijfr oo kdaarna terug komen erg frusteren
het enige dat een tijd lang helpt is hem weer uit en aan te zetten.

ow ja ik heb nu het tooltje Ram optimizer lite er op staan
hopelijk help dat een beetje maar ik zit er toch aan te denken
er 4 gig in te zetten ik weet niet of deze 8 gig aan kan ?
het komt nogal precies met mac dus
als je ook tot deze conclusie komt WEES DAN ABSOLUUT VERZEKERD DAT JE HET JUISTE GEHEUGEN TYPE HEBT
let vooral op de mhz
capthavoc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Maak je Computer eens fysiek schoon met een kwast en een stofzuiger, haal eventueel als je het kunt/durft alle klepjes aan de onderkant los en stofzuig en kwast deze goed uit.
Haal ook een kwast onder de muis door en krab met je
nagels de pootjes van de muis schoon.
Bij een balmuis moet je de bal eruit halen en de stangetjes die je dan ziet voorzichtig schoon krabben met een mesje en ook de paatjes schoonmaken.
Eventueel kun je tegen een kostprijs dit door de Apple store laten doen.