Vista Home Basic of Windows 7 (starter, home premium of ultimate) op 512 mb werkgeheugen?

Ik heb een oude Medion laptop met 512 mb ik wil geen XP erop want dat vind ik niet handig en niet lekker werken!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als je het handig lijkt (mij wel) zou je Ubuntu kunnen installeren. Dat is ook gewoon een besturingssysteem (linux-gebasseerd) alleen dan kan het veel, met weinig werkgeheugen en weinig schijfruimte. En het is gratis.

De meeste Windows programma's kunnen ook op Ubuntu draaien. Ook is het mogelijk om Ubuntu naast je Windows XP te installeren, als je toch graag bij Windows wilt blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd beste keus ga het straks installeren!
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (4)

is niet handig
Je kan voor zeg maar 20 euro vast wel een geheugen bankje extra er bij kopen
is echt niet duur en makkelijk zelf te plaatsen.
maar als je pc voor xp is gebouwd ga dan voor windows 7 premium dat is eigenlijk net iets te zwaar maar
starter is wel erg basic
en in premium kan je wel dingen uit zetten die je niet nodig hebt
Een intel kan dit echt nog wel aan als het maar geen celeron is maar een echte genuine pentium
als het een celeron is windows 7 starter aan te raden

heb je de windows advisor ook geprobeerd ?
die geeft in elk geval detail over je hardware
maar goed als er nu geen xp op staat wordt dat lastig ?
capthavoc
11 jaar geleden
Windows 7 Starter, duidelijk. Persoonlijk vind ik 7 t.o.v. Vista een behoorlijke verbetering met allemaal slimme verbeteringen die het werken met 7 een stuk sneller maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er toch een keus gemaakt moet worden dan zou ik toch ( tegen beter weten in ) voor 7 gaan.
Uiteraard wel met een extra geheugenbankje, eventueel aangevuld met een grotere harde schijf.
Maar ook dan verwacht er geen wonderen van.

Als ik de keus had bleef ik bij Xp.
Heb liever een Xp die wel redelijk vlot (doch in jouw ogen minder prettig werkt ) dan een 7 of een vista wat niet vooruit te branden is, en onherroepelijk voor foutmeldingen en ergenis gaat zorgen, ongeacht je geheugen.
Je hebt nog met meer factoren te maken.
Denk maar eens aan hoeveel schijfruimte vista en 7 gebruiken tenopzichte van XP.
Daarnaast heb je nog te maken met je processor en grafische kaart en natuurlijk je drivers.

Doe maar eens voor de aardigheid deze checks.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/downloads/upgrade-advisor

Voor vista staat deze niet meer bij microsoft, maar heb ik nog wel een andere bron;
http://download.cnet.com/Windows-Vista-Upgrade-Advisor/3000-2086_4-10625983.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows 7 Thin Client :)