Hoe kan ik instellingen voor alfabetiseren in Windows 7 wijzigen?

Ik gebruik al jaren het programma Carta om recepten in op te slaan. Het programma alfabetiseert de recepten automatisch op naam. Sinds ik Windows 7 heb geïnstalleerd op mijn laptop, negeert het programma echter ineens koppeltekens en andere leestekens, waardoor alfabetiseren onjuist gebeurt. Ik heb de makers van Carta benaderd en zij geven aan dat het niet in de software van Carta zit, maar te maken heeft met instellingen in Windows 7.

Heeft iemand een tip hoe ik deze instellingen kan wijzigen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik denk dat ze de instelling "sorteren" bedoelen.
Als u de directory/map opent waar deze bestanden(recepten) in staan en dan klikt op "beeld" krijgt u een menu te zien.
In deze menu staat de optie "sorteren op", hierin kunt u kiezen op welke wijze er gesorteerd dient te worden.
Persoonlijk denk ik dat Carta weinig doet met deze instelling, maar ik kan het mis hebben.