Hoe los ik dit op? Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

Namens een vriend van mij:

Hij kan niet op het internet en krijgt deze foutmelding:

Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

We hebben al geprobeerd een IP en TCP reset te doen in de CMD, en de info op de windows support site werkt ook niet. Wat zou het probleem kunnen zijn? Het is windows 7.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Ofschoon het verreweg het eenvoudigste is om het systeem terug te zetten naar een herstelpunt van voor het probleem is dit niet altijd wenselijk (veel recente wijzigingen of geen herstelpunt beschikbaar). Daarom hierbij een gewone oplossing voor het probleem.
Oplossing 1:
- Ga naar de Windows Opdrachtprompt vanuit het startmenu "Accessories", klik met rechter muisknop en kies voor "Uitvoeren als Administrator".
- typ "sfc /scannow" gevolgd door Enter. dit kan enige tijd duren en probeert automatisch alle problemen te verhelpen.
- typ vervolgens "netsh winsock reset" gevolgd door Enter. Negeer de foutmeldingen en herstart de computer NIET als dit klaar is.
- typ "netsh int ip reset" gevolgd door Enter en herstart hierna pas de computer.
Wanneer dit het probleem niet heeft opgelost is hier Oplossing 2:
- Klik met de rechter muisknop op "Computer" en kies "Beheer" (Admin rechten nodig)
- Vouw in het linker deel van het scherm "Services en Toepassingen" uit en klik op "Services".
- Zoek in de lijst met services naar "COM+ Gebeurtenissysteem" (COM+ Event System); klik met rechts en kies Eigenschappen.
- Controleer op het tabblad "Aanmelden" of de tweede optie is geselecteerd. Wijzig dit eventueel naar de tweede optie. Het wil wel eens voorkomen dat de eerste optie "Lokaal Systeem account" is geselecteerd door een stukje malware. Op Windows XP is dit namelijk de goede instelling.
Hopelijk is hiermee het probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het beste is de pc met een herstelpunt terug te zetten naar een eerder moment dan is eea opgelost zonder iets aan data kwijt te zijn. Even zoeken in de helpfunctie naar het hoe terug te zetten met herstelpunt.