Hoel haal ik log-in scherm weg van Windows 7.

sinds een paar dagen krijg ik dit ineens, en vind het altijd rete vervelend.

dus hoe krijg ik dat weg?

alsvast badankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha die mitchellv!

Ik heb zelf niet Windows 7, maar veel is hetzelfde als bij Windows Vista.
In Vista, en hoogstwaarschijnlijk ook Windows 7 kun je autologon instellen in slechts een paar stappen.
Ga als volgt te werk:

Ga naar je startmenu en navigeer naar Alle Progamma's --> Bureau assessoires --> Opdrachtpromt

Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtpromt en kies 'Als administrator uitvoeren'

Verleen toestemming en tik vervolgens in: netplwiz

Druk op Enter

Het venster Gebruikersaccounts verschijnt.

VINK HET VAKJE UIT bij het tablad 'Gebruikers':
'Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken.'

Belangrijk: Kies Toepassen.

Nu verschijnt er automatisch een schermpje waar je je Gebruikersnaam moet invullen en je wachtwoord.
Doe dit.
Druk op ok, en daarna nog een keer op ok.

Klaar is kees!

Toegevoegd na 41 minuten:
Ik heb er nog eens over nagedacht, maar jij kan ook een ander probleem hebben dat niets te maken heeft met het automatisch inloggen.
Maar met een inlogscherm dat spontaan verschijnt, wanneer je de pc eventjes niet gebruikt....
Dat kun je oplossen door met je rechtermuisknop op je bureaublad te klikken en te kiezen 'aan persoonlijke voorkeuren aanpassen'
Vervolgens kies je 'Schermbeveiliging'
Als je dan in het venster Instellingen voor schermbeveiliging bent, kies je een schermbeveiliging en VINK JE UIT 'Aanmeldingsscherm weergeven bij hervatten'
Druk op Toepassen en vervolgens op OK.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer eens:
1. Start
2. Uitvoeren
3. lusrmgr.msc {enter}
Ik vermoed dat je daar kan instellen hoe 't inloggen moet gebeuren - al weet ik dat niet zeker; ik zit hier op XP.