Ik heb een hardeschrijf met daarop Linux die het niet meer doet. Hoe moet ik de complete inhoud van deze hardeschrijf wissen?

Ik wil deze hardeschrijf namelijk gaan gebruiken voor Windows 8 Consumer Preview.

Weet jij het antwoord?

/2500

Gewoon windows installeren, tijdens installatie alle partities weggooien en een nieuwe windows paritie aanmaken. Als windows bepaalde linux partities niet kan weggooien, pak dan de Hirens'boor cdrom erbij en gebruik een van de utility's om de partities te verwijderen.

Als dit een losse hardeschijf is op de hdd die in je pc zit dan zou ik het aansluiten via usb en schijf defragmenteren. Dan kan je je HDD omwisselen of via de BIOS menu kiezen om als eerst je aangesloten HDD te lezen/ermee op te starten. Als dit je HDD is die je op je pc hebt dan moet je een nieuwe OS erop, windows comsumer preview dan moet je het op een cd/dvd branden. En dan gebruiken als opstart cd. Lukt dat niet dan eerst een andere OS installeren en dan pas de windows 8. Toegevoegd na 1 minuut: 1e zin = als dit de HDD is die je niet standaard gebruikt in je pc dan.. Toegevoegd na 2 minuten: Om de HDD aan te sluiten via de usb moet je een SATA-USB kabel hebben. Als je IDE aansluiting hebt dan moet je een IDE-SATA stukje hebben, en dan nog de kabel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100