Ik heb een hardeschrijf met daarop Linux die het niet meer doet. Hoe moet ik de complete inhoud van deze hardeschrijf wissen?

Ik wil deze hardeschrijf namelijk gaan gebruiken voor Windows 8 Consumer Preview.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Gewoon windows installeren, tijdens installatie alle partities weggooien en een nieuwe windows paritie aanmaken. Als windows bepaalde linux partities niet kan weggooien, pak dan de Hirens'boor cdrom erbij en gebruik een van de utility's om de partities te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een utility CDROM, daarmee kan je oa partities veranderen maken of weggooien.
Als dit een losse hardeschijf is op de hdd die in je pc zit dan zou ik het aansluiten via usb en schijf defragmenteren.
Dan kan je je HDD omwisselen of via de BIOS menu kiezen om als eerst je aangesloten HDD te lezen/ermee op te starten.

Als dit je HDD is die je op je pc hebt dan moet je een nieuwe OS erop, windows comsumer preview dan moet je het op een cd/dvd branden.
En dan gebruiken als opstart cd.
Lukt dat niet dan eerst een andere OS installeren en dan pas de windows 8.

Toegevoegd na 1 minuut:
1e zin = als dit de HDD is die je niet standaard gebruikt in je pc dan..

Toegevoegd na 2 minuten:
Om de HDD aan te sluiten via de usb moet je een SATA-USB kabel hebben.
Als je IDE aansluiting hebt dan moet je een IDE-SATA stukje hebben, en dan nog de kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord slaat elke plank mis. Waarom zou je een HDD eruit trekken om te defragmenteren en wat schiet je op met een gedefragmenteerde schijf waar je een OS op gaat installeren? "Lukt dat niet dan eerst een andere OS installeren en dan pas de windows 8." Als het niet lukt, heeft eerst een ander OS installeren echt geen enkel nut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eruit trekken?
De vraagsteller heeft het over een Harde schijf, nou kan hij het hebben over de harde schijf die al in zijn computer zit of over een losse.
Nou bij een losse kan je hem aansluiten via usb en dan defragmenteren en dan via een opstart cd een os op de harddisk zetten.
Heeft hij het over de harde schijf die in z'n computer ziet dan kan je gelijk een opstart cd erin gooien. Waarom eerst defragmenteren met een externe harde schijf?
Waarom niet?.. (Is overigens niet per se nodig ja..) Nou met dat windows 8 preview ik nam aan dat het een preview was die over je huidige OS draait en je die dus altijd kan terugzetten naar je oude.
Dus wist ik niet of het op een cd branden en installeren wel zou lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je wel wat defragmenteren is? Voordat je een nieuw OS installeert op een HDD is defragmenteren van die HDD net zo zinvol als je huis netjes opruimen, voordat je je huis platgooit en een nieuw huis laat bouwen op de zelfde plek. "Nou met dat windows 8 preview ik nam aan dat het een preview was die over je huidige OS draait en je die dus altijd kan terugzetten naar je oude." Wat je misschien bedoelt is virtualisatie.