Hoe kan ik weer terug naar Windows 7? Ik wil Linux Mint weer weg hebben.

Hallo, Sinds 3 weken heb ik nu Linux Mint op mijn laptop geinstalleerd maar ik ben er achter gekomen dat dit niets voor mij is. Ik wil weer heel graag terug naar windows 7 alleen krijg bij het installeren de melding dat ik geen partitie heb als NTFS. Ik kan nergens vinden hoe ik dit kan krijgen. Alstublieft help mij want ik wil weer heel graag terug naar Windows 7 zodat ik weer een beetje ''normaal'' aan school kan werken. Bij de installatie van Linux Mint heb ik windows 7 volledig verwijderd en Linux Mint is nu het enige besturingssysteem die op mijn laptop staat en dus de volledige harde schijf gebruikt. >.
M.v.g.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (2)

Tijdens de installatie moet je custom installatie kiezen en kan je de partities verwijderen en een nieuwe partitie formateren in NTFS.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk op het 9de plaatje, daar staat drive options advanced, die geeft extra opties!

Toegevoegd na 7 minuten:
Pas wel op (als je de windows 7 installatie partitie gebruikt) dat je de installatie partitie niet verwijdert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u wel voor het antwoord. Helaas kan ik de knop new niet aanklikken. Ik kan alleen de 2 bestaande schijven deleten. Dit durf ik niet. Moet ik dit doen?
Jammer dat je Mint niet als dualboot hebt geinstalleerd. Om windows 7 terug te krijgen zal een installatie dvd moeten hebben, en de computer compleet opnieuw moeten installeren. Als je nog de key hebt van de oorspronkelijke OEM versie die erop heeft gestaan kun je wellicht een dvd lenen van iemand en hem activeren met de originele key. Anders wordt het toch een retail versie aanschaffen of je heil zoeken op usenet.
In dat laatste geval kan ik je wel helpen.Even een PM.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je Mint niet als dualboot hebt geinstalleerd. Ja dat snap ik ook niet, Linux staat er juist om bekend dat het makkelijk dualboot te installeren is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad stom van me geweest. Ik zou graag een nieuwe partitie aanmaken zoals MrTomaat dit voorstelt via het menu van de installatie cd (die heb ik zelf net gebrand). Helaas kan ik de knop New niet aanklikken. Ik kan alleen de twee schijfen die zichtbaar zijn (ong. 290gig en 4gig). Deleten. Dit durf ik helaas niet te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan new niet aanklikken omdat er waarschijnlijk geen vrij ruimte is om een nieuwe partitie aan te maken Zoals Mr Tomaat al aangaf moet je de partities verwijderen en een nieuwe NTFS partitie laten maken. Daarop installeer je dan W7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O u bent MrTomaat zie ik nu haha.
Maar enige oplossingen? Enig idee waarom ik de knop "new" "format" of "extend" niet kan gebruiken? Alleen deleten kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dank u wel. Zal ik dan de grote schijf met 290 gig maar verwijderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijke bestanden heb ik allemaal veilig extern opgeslagen btw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, ik ben niet MrTomaat, heb alleen mijn reactie ongelukkig geplaatst :-)
Zo als ik al zij, je kan ze niet gebruiken omdat er geen ruimte is voor een nieuwe partitie. Deleten is de enige oplossing om die ruimte te maken. Zorg wel dat je de gegevens die je wilt bewaren uit Mint geback-uped hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is je enige optie, want 4 gig is te weinig om W7 te installeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx my friend. Ik ga zodirect dan die grote schijf verwijderen. En hopelijk kan ik dan een nieuwe maken. Het is dat ik geen ervaren goeievraag.nl gebruiker ben anders hadden jullie een thump upje gekregen uiteraard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die 4gig kan wel eens de installatie partitie zijn (die moet je dus goed bewaren). Hoe installeer je nu? Via een DVD of via de installatie partitie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik installeer via DVD tijdens het opstarten. Ik heb een ISO bestand windows 7 hierop gezet. Ik denk inderdaad ook dat de kleine schijf de installatie partitie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een beetje geluk staat op de 4G partitie een herstelpartitie. In de handleiding van je laptop staat dan hoe je de laptop weer in de originele staat kunt herstellen.
Met een beetje geluk maakt die procedure de originele partitie ook weer aan,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt allemaal. Het is gelukt. Ik had gewoon inderdaad die grote schijf moeten verwijderen waardoor ik een nieuwe partitie aan kon maken. Ik heb helaas windows 7 32bit geinstalleerd dus daar gaan we weer.. Op naar de 64bit versie. Ook alle drivers waren weg dus ik moest een wireless lan driver downloaden op een andere laptop en overzetten via usb stick om (o.a.) dit bericht te kunnen verzenden ;) Fijne avond.