iOS is de naam van het besturingssysteem van Apple. De i heeft geen functie maar is alleen bedoeld om zegmaar herkenbaar te maken dat he van Apple is. Bijna elk product van Apple begint namelijk met -i. OS staat voor Operating System. Dat is het besturingssysteem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OSX is "het" OS van Apple, iOS is het mobiele OS van Apple.

Andere antwoorden (3)

OS betekent "Operating system" (besturingssysteem). iOS is het besturingssysteem van van de iPhone, iPod en iPad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iOs is het besturingssysteem waarop veel Apple producten lopen.
OS is een afkorting van Operating System, dit betekent besturingssysteem.

SH
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OS draait op hardware van Apple : Imac's ed
IOS is voor de draagbare versies : Iphone's ; Ipod's ; Ipad's ed