Iets is raar met de beeldscherm van mijn laptop zie foto wat is dat en wat kan er tegen doen???

Ik heb een Toshiba qosmio laptop en ik hoop dat jullie weten wat het is er is niks mee gebeurd ofzo niet gevallen etc dank jullie alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
99 op de 100 dat het scherm zelf stuk is (dus niet een kabeltje los ofzo). Heeft waarschijnlijk een klap gehad.

Antwoorden (8)

Kapot! Waarschijnlijk is je videokaart o.i.d. niet meer zoals hij hoort. Ook kan het zo zijn dat een virus je beeld verstoort of dat de pixels toch kapot zijn. Ga eens naar een 'laptopdokter' en hoor wat hij zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel kost dat dan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht eraan, als je full-HD resolutie wilt moet je 3x zoveel betalen als een normale resolutie natuurlijk, als je het scherm wilt vervangen. Maar een videokaart in een laptop zit op het moederboord, dus dan moet je het moederboord vervangen. Kan zeer duur worden dus je kan net zo goed een nieuwe laptop kopen.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een laptop. Waarschijnlijk is er iets kapot aan het scherm.
Ik heb hem ook niet laten vallen, maar toch kreeg ik dit ineens. Waarschijnlijk is er toch een keer een bepaalde druk op het scherm terecht gekomen.
Je ziet geen scheuren of krassen, die zitten er onder.
Waarschijnlijk moet je het scherm vervangen. Als je een beetje handig bent kan je dit zelf wel doen, een nieuw scherm kost ongeveer 60 euro. Ben je niet echt handig, kan je dat ook door een professional laten doen, maar dan zit je al snel boven de 100 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te zien is de videokaart de boosdoener. Deze kan licht losgeraakt zijn of de contactverbindingen zijn wat verslechterd. (oorzaak: vervoer van de laptop, trillingen e.d.)

2e mogelijkheid is een breuk in de flat cable die naar het beeldscherm gaat. (kan ontstaan na vaak open en dicht doen van de laptop)

3e mogelijkheid is dat de videokaart zelf op z'n eind is, dus defect.

Het openmaken van een laptop is een complexe gelegenheid en de verbindingen binnenin vaak niet met gewoon gereedschap los te maken zonder meer schade te veroorzaken. Laat hem daarom door een technisch centrum bekijken. Mocht de reparatie te duur blijken dan is een nieuwe laptop vaak het beste en goedkoopste alternatief. Je data van de schijf in je Toshiba kun je altijd overzetten.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelfde probleem gehad. Bij mij was het optie 2
Scherm is aan vervanging toe. Ook als je het bestelt online ben je zowiezo meer dan €100 kwijt. Dan moet het nog geinstalleerd worden. Maar als je hier zelf geen ervaring mee hebt, kun je dat beter door een deskundige laten doen. Ik heb al meerdere schermen besteld via internet, en ben altijd rond de €100 of meer kwijt, ligt eraan 15 inch of 17 inch, LCD, LED, etc. Wil je het laten doen, dan zit je al gauw tussen €150 en €200. Als er nog garantie op de laptop is, dan raad ik je aan om deze eerst terug te brengen naar de verkopen en het daar laten nakijken. Is de garantie al verlopen maar de laptop is nog niet zo oud, dan is het misschien nog wel waard om de scherm te vervangen. Is de laptop wat ouder, dan is het waarschijnlijk aantrekkelijker om een nieuwe laptop te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ai..dat ziet eruit als dooie pixels :S
niks aan te doen, reparatie of nieuwe laptop kopen!
ga eerst maar even langs een computerwinkel o.i.d. die kunnen vaststellen wat het is, wij kunnen het alleen van een foto af zien dus kunnen niet 100 % vaststellen wat het is

succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er hoeft niet iets met het scherm aan de hand te zijn. Probeer eerst eens of er iets mis is met de videokaart. Als die los te verwijderen is, controleer de aansluitingen. Kan dat niet, check eventueel de drivers van die videokaart. Haal ook eens het geheugen los. Wellicht heb je een videokaart, die gebruik maakt van dat geheugen. Je kunt ook het geheugen even tijdelijk vervangen door ander SO-DIMM.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zekers geen dode pixels en heeft ook niks met drivers te maken.
Aan, wat op de foto te zien is, lijkt het het meest op een kapot scherm, maar het kan ook de videocard zijn die de geest heeft gegeven. Even exchangen met een andere videocard om te testen, werkt het dan nog niet dan zit je waarschijnlijk vast aan een nieuw scherm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andere videokaart in een laptop? Er zijn maar weinig waarmee dat lukt...... en ik denk dat dit gewoon 'on board video' is.
Ik gok er op dat het scherm stuk is (iets in de bedrading tussen de videokaart en een blok pixels).
Als je laptop een VGA-uitgang heeft, kan je proberen wat er gebeurt als je daarop een externe monitor aansluit. Geeft die normaal beeld, dan is het scherm van je laptop stuk. Geeft die het zelfde beeld, dan is je videokaart dood.

In alle gevallen gaat dit waarschijnlijk geld kosten.... De oplossing heet waarschijnlijk 'andere laptop'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
ik zou zeker even proberen er een andere monitor aan te hangen.
want dan weet je in elk geval of je videocard het probleem is of de monitor
het eerste is erger dan het 2de
het laatste is wel de vervangen de 2 helaas niet
en dat wordt dan vast een nieuwe laptop