Computer opnieuw opgestart en nu is mijn bureaublad én internetpagina heel klein, hoe dit te verhelpen?

Na het opstarten zijn alle icoontjes op het bureaublad verkleind. Ook is alles hierdoor in de linkerbovenhoek neergezet. Mijn beeldschermresolutie staat op maximaal (1280 bij 1024 pixels). Mijn internetpagina is ook verkleind (maar geeft rechts onderaan aan dat hij op 100% staat).

Ik ben geen computerwonder en hoop op een 'simpele' of stap-voor-stap uitleg voor wie het antwoord weet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk stond je resolutie niet op maximaal, maar op 1024x768 o.i.d. speel eens met je resolutie dan zie je vanzelf hoe het was.

Overigens is maximale resolutie aan te raden bij lcd-schermen.

Het kan ook zijn dat je even bureaublad aan moet klikken en ctrl-scroll of crtl+/- moet doen om je pictogrammen te vergroten verkleinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de resolutie opgezocht en hij staat maximaal. Als ik het schuifje naar links beweeg wordt hij lager ... Het beeld wordt dan juist groter...
Is dit correct? Ik heb daarna de resolutie op 1024x768 gezet en nu lijkt alles weer normaal. Ook de internetpagina. Is dit een standaard resolutie? Ik heb een laptop die is doorgekoppeld aan een beeldscherm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat scrollen met de ctrl knop werkt overigens niet bij mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal is het om de hoogste resolutie te nemen, als je een lagere resolutie neemt zie je heel goed aan de letters dat het niet mooi scherp is. Heb je het beeld dubbel op je laptop en scherm of heb je twee apparte beelden (desktop uitbreiden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn laptop aan staan maar deze is gesloten. Dan is er een kabel die loopt vanaf de laptop naar een los staand beeldscherm. Deze staat aan en hier kijk ik op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het merk/type beeldscherm?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sony. Ik heb een vriend gebeld en hij komt straks even kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probleem is inmiddels verholpen. Lag iets ingewikkelder dan jij hierboven hebt beschreven. Anyway, hij werkt weer als normaal. Dank voor je hulp Mr. Tomaat.
Met je linkerhand de CTRL toets ingedrukt houden en dan met je muiswieltje naar onder of naar boven rollen/scrollen.