Ik heb mijn audioprogramma van mijn computer verweiderdt wat oiet ik nu doen?

Mijn broer wou onze computer schoonmaken dus hij verweiderdt wat programma's maar opeens werkt het audio van de computer niet meer ik heb met luidsprekers en oortjes geprobeerd maar niks helpt er komt gewoon geen geluid uit ik heb wel opgemerkt dat het icoontje van de luidspreker niet meer op mijn tablad staat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een beetje geluk kun je een herstelpunt terugzetten.
anders je backup teruglezen (die maak je natuurlijk altijd voordat je grote wijzigingen maakt...)
of je geluidsdrivers opnieuw installeren, het hoe hangt af van merk en type van je computer.
In het ergste geval: windows en alle andere software opnieuw installeren (leuk klusje voor je broer, ruimt ook lekker op...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AdrieK systeemherstel helpt niet met programma's te herstellen alleen met instellingen etc.

Antwoorden (2)

probeer Realtek te installeren, dat heeft bij mij vaak geholpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal weinig nut hebben als de geluidskaart die hij heeft geen realtek is.
Dat betekent dat je audio driver ontbreekt.
Misschien zelfs meer.

Ga naar Deze computer > Systeeminformatie weergeven > Hardware > Apparaatbeheer

Als je hier een gele vraagteken of uitroepteken zie betekent het dat de driver hiervoor niet geinstalleerd is.

Ga nu naar de website van het merk computer dat je hebt. Bijv hp.com

Ga naar support/download drivers.

Zoek je computer model op.
Selecteer de besturingssysteem! Belangrijk!.

Dan krijg je een lijst met allemaal drivers.
Download alles wat ontbreekt o.a. de audio driver.

Installeer het en opnieuw opstarten als het goed is doet hij het nu.
Als hij het nog niet doet betekent het dat je een verkeerde driver hebt geinstalleerd.

Een Windows XP audio driver zal daarom ook vaak niet werken op Windows 7.

//

Als je nog steeds niet de juiste audiodriver kan vinden raad ik je echt aan om Driver Genius te downloaden.
Een handig en betrouwbare programma dat alle drivers op je pc vindt die ontbreken of upgedate kunnen worden.

Zie link.

Hopelijk heb ik je geholpen.

Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je geeft hem een link naar the pirate bay, wat als hij Ziggo heeft dan? of is tpb alweer gewoon beschikbaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
piratebay is altijd beschikbaar geweest.
ze zijn wel aan het plannen of bepaalde providers tpb standaard zullen blokkeren en alle domeinnamen die doorgelinkt kunnen worden naar tpb.
Maar dit is nog niet van kracht.