ik had een vraagje, ik krijg binnen kort een pc met een i7 2600 ,8gb werkgeheugen, kan ik daar mee goeie grafische spellen op max spelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Wat dacht je van je videokaart dan?? Je kunt wel I7-2600, en 8gb ram hebben (heb ik ook). Je moet dan met meerdere dingen rekening houden, koeling, 1e of 2e generatie, enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1e of 2e generatie wat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
i7 2600 is 2de gen,1e gen is i7 XXX, 2 gen is i7 XXXX. Daarnaas kan een betere videokaart een verdubbeling of verdriedubbeling van frames betekenen een betere processor eerder een paar procenten(als de proc al de bottleneck was), koeling doet helemaal niks voor gaming, zorgt er alleen voor dat je componenten niet oververhitten.
Dit hangt van je grafische kaart af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je, klopt ook, maar ook de zaken daaromheen, wil hij/zij overklokken, extra koeling, later uit kunnen breiden, gaat het om een laptop, desktop? Al deze vragen moeten eerst duidelijk zijn.
Het spelen van games op de hoogste instellingen is afhankelijk van de videokaart (GPU) die in de computer zit. Daarnaast speelt ook de schermresolutie een belangrijke rol. Zo kan een full HD resolutie (1920x1080) je beperken in instellingen als detail, schaduwen en textures als de videokaart niet krachtig genoeg is. Ook de systeemeisen van het spel zelf bepalen of er gespeeld kan worden op de hoogste instellingen. Zo zal een ouder spel minder van de computer vragen dan een net uitgebracht spel. Het is dus van veel factoren afhankelijk. Natuurlijk helpt een snelle processor en veel geheugen, maar de videokaart is uiteindelijk bepalend.

Toegevoegd na 23 minuten:
De NVIDIA GeForce GT 545 met 1,5GB GDDR3 ziet er veelbelovend uit. Met 720MHz graphic clock, 1440Mhz processor clock en 900MHz memory clock is het een goede videokaart. Het is echter geen high end videokaart, zoals de NVIDIA GeForce GTX 590 of 580. Er zijn wat beperkende factoren, zoals het GDDR3 geheugen (t.o.v. GDDR5) en de 192-bit memory interface (t.o.v. 265-bit en 384-bit). Toch zal je goed mee kunnen komen met de meeste games. Ook op hoge resoluties door de 1,5GB aan videogeheugen. Het spel gaat bepalend zijn voor hoe hoog je de instellingen kan zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zag (in een andere verwijderde vraag) dat het om een GT 545 gaat, een OEM/budgetmodel. Met een dergelijke kaart ga je in de nieuwste games nooit max settings halen. Je kan dan beter je videokaart vervangen door een echt game videokaart minstens GTX550 of Radeon 6770, je zal er dan wel zeker van moeten zijn dat de voeding genoeg kracht levert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ en die kosten niet zoveel meer tegenwoordig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1e generatie core i7 of de tweede generatie. 1e gen. had geen turbomodus of derg. 2e gen weer wel en zal of kan dus sneller draaien. gr proairface