Ik heb per ongeluk een zip bestand in mijn prullenbak verwijderd. Het schijnt dat je deze nog kunt terughalen maar hoe?

Heb Win 7

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ook al heb je een bestand zogenaamd permanent verwijderd is dit niets anders dan een afspraak over de gebruikte ruimte.
Ook formatteren veranderd hier niets aan.
simpel gezegd, het bestand blijft bestaan tot dat deze ruimte opnieuw besschreven wordt.
De data kan hersteld worden met speciale software. Zelf gebruik ik "power data recovery" werkt feilloos en eenvoudig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks

Andere antwoorden (4)

Als je een bestand hebt verwijderd dat op dat moment al in de prullenbak zit, ben je het kwijt. Voor zover ik weet kun je het dan niet meer terughalen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een bestand verwijderd staat het nog wel op je harde schijf alleen er hangt een labeltje aan met: "dit bestand is verwijderd."
Pas als het dan wordt overschreven is het definitief weg. Hoe langer je wacht met het terughalen, hoe kleiner de kans dat het nog op je schijf staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
indien (nog) niet overschreven zeker te herstellen
Het zou inderdaad kunnen dat je dit zip bestand terug kunt halen. Bij XP gebruikte ik zelf altijd Free undelete.
Kijk eens bij http://www.bestedownloads.nl/systeemtools/undelete-360-haalt-gewiste-bestanden-terug-of-vernietigt-deze-definitief

Op de website van Computer!Totaal kun je een artikel lezen over Undelete 360.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou even moeten kijken of het werkt op Windows 7, maar op XP heb ik dat een keer gedaan met Recuva (zie bronvermelding) en het werkte perfect! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal BS, het is inderdaad nog terug te halen.

Onderstaande oplossing is alleen van toepassing als de optie Vorige Versies in gebruik is, anders ben je het bestand echt kwijt.

Windows 7 bevat de optie "Vorige Versies". Klik met je rechtermuisknop op de map waar het bestand in staat. Klik dan op "Vorige versies". Je krijgt nu een lijstje met data en tijden. Dubbelklik op de map met de datum waar het bestand nog instond. Kopieer en plak vanuit de back-up in de echte map.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm vorige sessie zie ik niet. Het kan zijn dat dit verborgen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, als je het niet hebt staan, dan is de optie niet aan. Dan ben ik bang dat je het kwijt. Dan moet ik toch refereren naar het antwoord van jopie751